mammatherese

Alla inlägg under juni 2012

Av Therese Lindström - 30 juni 2012 14:44

Idag käkade vi tunnbrödsrullar & det var redigt gött. Nu är man proppmätt ;-) blev för mycket av det goda. Till efterrätt blir det jordgubbar & grädde. Men det får vänta en stund. Måste hinna smälta maten!

 

 

 


Uch vad trött jag blev. Skulle vara skönt & sova lite middag. Men det får vänta tills ikväll. Sover jag en stund nu så kommer jag bli ännu tröttare än vad jag är och det är inte värt det. Får krypa ner i soffan & kolla på Tv en stund istället. Kan vara skönt och bara ligga och slappa också! ^^


Så förresten på blogg statistiken att det är många som läser min blogg, tummen upp! Vad roligt, blir verkligen jätte glad. Synd bara att det är knappt ingen som kommenterar. Skulle vara roligt =) så man vet lite vem alla är som läser. En del vet jag redan vem dom är men resten då?! =)

Nej soffläge får det bli...



Av Therese Lindström - 30 juni 2012 11:31

     


   

(Jag älskar min prins)
  

Av Therese Lindström - 30 juni 2012 11:14

 


Igår var världens bästa mamma/mormor här på besök & med sig hade hon paketet med kläderna till prinsen som hon hade beställt. Här är plaggen (bilden ovan) så det var som en liten "julafton" . Tusen tack, kläderna var jätte fina. Kommer vi använda ofta. Nu känns inte dom andra kläderna han har så viktiga längre ;)


  1. En tunn blå långärmad tröja
  2. Mörkare blåa byxor som tillhör den blå tröjan
  3. 4par shorts i "handduks matrial"
  4. Randig tunn tröja som det finns knappar på ärmen, så man kan vika upp den till kortärmad (smart)
  5. Dödskalle dressen (tuff)


Jag tyckte dessa super fina kläder räckte gott & väl. Men Mia hade beställt mer kläder så nästa paket kommer nästa vecka. Ska bli kul & se hur dom kläderna ser ut :) Nu har prinsen kläder så han klarar sig ett tag iaf. Mia beställde kläderna i strl 80 (kanon) hinner han inte växa ur dom på en gång ^^

För någon månad sen sov vi alla tre i ett sovrum på nedervåningen. Men det "funkade" inte på slutet, då Kevin vakna såfort vi vände på oss och jag kunde inte sova när han snurrade runt i sängen så därför beslöt vi oss för att flytta upp till övervåningen. Kevin fick ett eget rum och vi har vårt egna sovrum & vi alla tre sover mycket bättre. Nu slipper vi störa varandra. Tänkte visa bild på hur hans rum blev & se ut. Det är inte helt klart än. Fattas lite grejer, men vi tar det lite pö om pö.

     
Ibland händer det att Kevin vaknar & ligger såhär (pippi långstrump stil) bara skorna som fattas ;) Kevin är nyvaken & gillade inte blixten riktigt (därför blundar han)

Vad tycker ni om hans rum?! Visst blev det fint. Är super nöjd :)


Av Therese Lindström - 30 juni 2012 08:30

Godmorgon bloggvärlden! Igår läste jag ut boken som jag höll på att läsa i, "innan jag dör". Även om jag har läst den boken 3 gånger så rann tårarna längst kinden. Ucha den är så himla sorglig! :´/

Sen tog jag upp nästa bok, Gömda (skriven av Liza Marklund?) jag fattar verkligen inte varför jag inte har gett den här boken en chans tidigare. Jag har fått tips om dessa böcker många gånger men jag har ändå valt bort dessa. För jag trodde inte det skulle vara något för mig. Men av det lilla jag läste igår (ca 3sidor) så var den jätte bra. Hade gärna läst mycket mer, men klockan började bli mycket och jag var tvungen & sova. Så ni kan nog gissa att jag längtar tills jag får tillfälle & läsa den igen...

Vaknade vid 07.15, låg kvar en stund och sen gick jag ner och åt frukost med Micke som redan hade gå upp. Efter frukosten har jag och Micke suttit vid varsin dator och knappat på tagentbordet ;) Kevin min lilla ängel ligger & sover. Måste ha varit helt slut igår? Lade honom 19.30 och sover fortfarande :O

Nej nu ska jag gå upp & väcka prinsen, han kan inte sova bort hela dagen!? :D

Av Therese Lindström - 29 juni 2012 20:06

Micke är hos grannen & hjälper honom med sin bil. Jag fördriver tiden framför datorn, men ska strax titta på Tv. Är riktigt trött   hoppas att Micke kommer hem snart, så vi hinner byta några ord. För jag vet inte om jag kommer orka vara vaken länge till. Dyker han inte upp om en stund får jag väl gå över dit & säga godnatt! Det börjar kännas i kroppen & ögonen att jag varit vaken sen 06.10 Inget jag är van vid...


Avrundar här och kollar på Tv en stund. Godnatt sov gott

 

 

Av Therese Lindström - 29 juni 2012 11:02

När jag var 16år & hade möjlighet att börja övningsköra så fanns inte intresset, och åren gick. Förra året bestämde jag mig för att ge det en chans så vi fixade allt man behövde för och få övningsköra. Jag och Micke körde lite då och då, men eftersom jag var gravid med alldeles för mycket hormonor som rusade runt så hade jag inte riktigt tålamod, så ganska snart lade vi körande åt sidan. Vilket jag ångrar nu. Även om jag kanske inte hade klarat körkortet innan Kevin kom till världen så hade jag kanske hunnit komma en bit på vägen.

Jag har nu åter igen blivit sugen på och försöka fixa det där körkortet. Det skulle vara så skönt & få det överstökat och det skulle vara en sådan frihet :)  men just nu känns det inte som det är rätt tajming. Dels har jag inte råd just nu och sen har vi Kevin. Jag har inte kommit så långt med körande att jag skulle kunna ta med honom & även om jag skulle gå på körskolan så har jag inte möjlighet och ta mig dit bara sådär. Har inte många i min närhet som skulle kunna passa Kevin hur som helst heller. Så det får åter igen vänta :( jag ångrar mig som f*n att jag inte tog chansen medan jag hade den. Då hade detta varit ett problem mindre.

Om det ser ljusare ut med ekonomin till nästa år, då får det bära eller brista men jag ska fixa det där körkortet, det får bli mycket planerande och kämpande men jag vet att jag kommer fixa det på ett eller annat sätt.

 


Vi kanske ses på vägarna, nästa år!

Av Therese Lindström - 29 juni 2012 07:10

 


Godmorgon alla fina människor! Idag vaknade prinsen vid 06.10, med andr ord en tidig morgon. Hämtade en flaska med välling & nattade honom på nytt. Som tur var så somnade han om. För han kommer aldrig orka med dagen annars. Jag tänkte somna om en stund jag också, men kunde inte :/ så jag smög ner och satte mig vid datorn en stund. Skönt med lite egen tid ibland.


Solen skiner, ser ut och kunna bli en fin dag. Så idag ska vi passa på att gå ut en stund & leka på gården. Kanske ska ta oss en liten promenad också. Några andra planer för dagen har vi inte. Mia, världens finaste mamma/mormor kommer kanske & hälsar på oss, hoppas! Skulle vara så trevligt.


Mia ringde härom dagen & berättade att hon beställt kläder åt prinsen :) så om paketet kommer idag så kommer hon hit med kläderna annars blir det kanske i morgon!
Tusen tack i förskott för kläderna, vad söt du är (: ser fram i mot att få se vad det blev för fina kläder.


Nu borde Kevinbus vakna när som helst så jag avslutar nog här. Uppdaterar nog senare igen ;) Kram på er


 



 

Av Therese Lindström - 28 juni 2012 15:45

    


Att ta kort på prinsen är inte det lättaste, för han har upptäckt att kameran verkar vara en rolig leksak så han försöker att ta den till varje pris ;) tänkte ta en seriös bild på oss tillsammans men det blev massa skratt och bus. Fast den här bilden blev väldigt fin ändå <3 är nöjd!

Prinsen ligger & sover sen två timmar tillbaka. Lade en riktigt trött herre! Jag och Micke har nyss tittat på programmet ullared, i brist på annat. Micke fortsätter och glo på tv och jag hamnade här framför datorn en stund. Ska strax stänga av och plocka undan leksaker och snygga till i köket. För om en stund ska två trötta föräldrar krypa ner i sängen. Jag ska läsa lite i boken jag håller på att läsa i som heter, innan jag dör. Jag har läst den två gånger förut. Men det är en bok man kan läsa om och om igen! Den är jätte bra men hemskt sorglig.

 

Handling: Sextonåriga Tessa har leukemi och vet att hon ska dö. Vad ska hon göra under de månader hon har kvar? Hon har ju så mycket som hon inte har hunnit med. Så hon gör upp en lista över saker hon vill göra och uppleva innan hon dör. Högs upp på listan står att bli  tillsammans med en kille.


Nej nu avrundar jag nog för idag. Godnatt, sov gott alla fina människor   


Ovido - Quiz & Flashcards