mammatherese

Direktlänk till inlägg 17 juli 2012

Svettloppa! :/

Av Therese Lindström - 17 juli 2012 11:23

Igår var det verkligen inte min dag. Det var en sådan där dag då man ville lägga sig i sängen & dra täcket över huvudet! Man kunde nästan tro att det var fredagen den 13e! ^^ gaah

* Micke hällde upp kaffe till mig och ställde koppen en bit bort från Kevin. Jag och Micke stod och kollade i kalendern. Plötsligt börjar Kevin gråta :/ då hade han lyckats dra underläget med kaffekoppen på mot sig och doppat fingrarna i skollheta kaffet. Som tur var fick han inget på sig och allt gick bra. Riktigt skräck historia hade det blivit om muggen vält över honom *ryser vid tanken*

* Matade Kevin senare med makaroner & humburgare. Hade delat hamburgarna i små bitar. Men tydligen var en bit förstor och fastnade i halsen. Kände paniken stiga, men höll mig lugn. Tog upp Kevin & dunkade honom i ryggen och ut kom biten. Vilken tur.

* Senare på dagen satt Kevin ute på altan och lekte. Jag höll på och fixade med hans barnvagn. Helt plötsligt hör jag hur Kevin gör konstiga ljud från sig. Vänder mig om och ser hur han har panik och verkar inte få någon luft. Jag flyger fram och tar tag i honom och lägger honom på mage och dunkar honom i ryggen! Verkar inte bli bättre. Såg framför mig att jag skulle få ringa ambulansen! Fick för mig att han fått en liten sten i halsen. Det ligger små grus på altan på vissa ställen :/ men ut kommer det inget. Kanske svalde han bara ett litet löv eller så kanske han svalde sitt saliv i fel strype. Det gick åter igen bra och en lättad mamma kunde andas ut :)

* På kvällen åker vi till Linde för & handla på Lidl innan vi skulle hämta Helena. Och bilen vägra starta! =/ stod där äkert en 40min innan vi lyckades få igång bilen.

Så jag säger bara en sak, fyfan vilken dag! =(


Uch känner mig riktigt ofräsch. Har varit ute och klippt gräset med handjagaren när solen sken som allra mest. Micke åkte med åkgräsklipparen! Är nu en riktigt svettloppa. Så jag ska strax ta en dusch ;-) sen får vi se hur vi ska spendera resten av dagen!

Nej nu ska jag gå...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards