mammatherese

Alla inlägg under mars 2013

Av Therese Lindström - 31 mars 2013 17:04

Älsklingen ringde för drygt en timme sen & sa att dom var på väg hem :) så strax efter sex borde dom vara hemma! ~ Jag längtar massor ;) det har inte varit världens bästa dag om man säger så, därför är det skönt att älsklingen kommer hem så man kan få lite hjälp med argbiggan   

Jag är trött och blivit irriterad ganska lätt. Vilket Kevin har kännt av så han har testat mitt tålamod ett par gånger.
Kevin håller på att få tänder och har därför ont. Vilket leder till att han vägrar äta mat. Som i sin tur leder till dåligt humör.

Ja så ni kan nog gissa själva hur det har varit här hemma, ganska jobbigt :/

Lade Kevin i morse för att sova sin förmiddagslur och han sov säkert 2½ timme. Och då passade jag på att blunda lite på soffan. Även om jag inte kunde sova djupt så var det skönt och slippa göra en massa måsten och bara få vila ~

Och nu sover han middag igen sen en stund tillbaka :) välbehövligt antar jag. Men ska om en stund väcka honom så han får leka lite innan det är dags för kvällsbestyren..När han lagt sig i kväll blir det Tv & umgås med älsklingen.

Skönt att han är ledig i morgon också :) men sen börjar allvaret =/

Nej ska dricka lite vatten och se på film...

 

Bjuder på denna fina bukett :) sådan skulle inte sitta helt fel, älskling ;)

:/

Av Therese Lindström - 31 mars 2013 09:44

Inte sovit mycket inatt. Är piss trött & har inte mycket energi. Just nu vill jag bara dra täcket över mig & sova ett par timmar till. Men det kan jag inte tyvärr. För jag har en son att ta hand om <3 Visserligen sover han sin middagslur nu, men känns som jag skulle lagom hinna somna så vaknar han! Så det blir nog bara ligga och vila lite. Och inte göra ett skit en stund. Det är också gött!

Sambon blev hämtad vid ca 09.30 De sitter nu i bilen på väg till Jönköping (Elmia) Är inte direkt avundsjuk på den långa resan dit/hem. Hoppas att det får kul så det är värt resan ;) 

Ucha... Saknar älsklingen nå grymt mycket redan <3

Nej inta soffläge en stund...

 

Jag och min älskade unge<3

Av Therese Lindström - 30 mars 2013 20:25

Efer en massa tårar (inte lätt att vara gravid alla gånger) Haha. Så har jag huggit in på godispåsen och dricker lite dricka. Sen blir det krypa ner i sängen och läsa. Sen sova! Älsklingen är ute på lite festligheter och Kevin sover sött i sin säng <3

Mina hormoner har inte med att göra att älsklingen är ute på festligheter istället för och sitta hemma med mig! Tänkte det kanske är lika bra och säga det så ingen tror något annat.

Jag tycker bara det är lite tungt och jobbigt att vara gravid! Så just nu spelar mina hormoner mig ett spratt. Jag vet att det inte är länge kvar och bla,bla. Men det är lik förbaskat jobbigt ändå ~

Undrar vad jag och min lilla prins ska hitta på imorgon då? Blir nog en masa lek både ute och inne. Och självklart en massa gos. Älsklingen åker till Jönköping (Elmia) och kollar in bilar ^^ så vi får roa oss bäst vi kan...

Nej ska kika runt lite och sen inta sängläge! Godnatt :)

Av Therese Lindström - 30 mars 2013 10:42

50dagar kvar till BF   ska bli spännande & se när bebisen väljer att titta ut! Jag hoppas jag slipper gå över tiden. Eftersom jag redan nu tycker det är tungt och jobbigt. Men så sprallig och livlig som hon är så tror jag hon kommer runt BF datumet. Men det återstå att se ~ Mitt lilla hjärta är välkommen när hon än kommer!

Jag hoppas att ni får en riktigt fin påsk allesammans oavaett hur ni än har valt att fira denna högtid. Varken jag eller sambon är sådär jätte intresserade av påsken så vi har hoppat över påskpyntet. Men lite påskmat kommer vi allt äta    det går inte att missa. Och Kevin har faktiskt fått ett påskägg med lite små godis ~ vilket uppskattades. När Kevin blivit lite äldre och om intresset finns för påskpynt, måla påskägg och gå påskgubbe så kommer jag naturligtvist göra det för honom. Men så länge som han är liten så gör vi ingen stor grej av det.

Jag ska strax gå ut i köket i förbereda maten lite. Jag glömde köpa en janson :( så istället får det bli en potatisgratäng. Så får vi låtsas att det är janson ;) Haha.

Nej kanske dags att sätta fart så vi får mat vid 12.00 tiden .

Av Therese Lindström - 30 mars 2013 10:37

 


Glad påsk! 








Av Therese Lindström - 29 mars 2013 17:40

Ni som tröttnat på mitt klagande över min graviditet kan bortse från detta inlägg! ~

Att vara gravid innebär inte att man bara går som på rosa moln. Visst ÄR det underbart också, det säger jag ingenting om. Men det är ganska tufft emellanåt också.

Det sägs att ingen graviditet är den andra lik & det håller jag med om. När jag väntade Kevin så mådde jag mycket bättre och hade lätt kunnat gå över tiden. (Men han valde och komma samma dag som vi hade BF) det ända jag tyckte var jobbigt var när fötterna svullnade upp och att det var fruktansvärt varmt (höggravid) under sommartider = ingen hitt. Men annars mådde jag toppen! Men NU är allt så mycket jobbigare :(

* Bebisen ligger långt ner vilket gör att det är tungt
* Känns som man ska tappa luften när man böjer sig ner en längre stund. Som att ta på skorna
* Spytt 3gånger nu på slutet av graviditeten. Har dock sluppit det tidigare. Bara mått illa.
* Haft förvärkar 2nätter i rad som gjorde piss ont
* Har ett annat problem (inget jag kommer skriva här dock)

* MER hormoner
* Lite foglossning också

Så ja det är ganska jobbigt och jag vet att man FÅR tycka det liknar skit ibland. För som sagt det ÄR inte alltid underbart och härligt som man önskar.... 

Jag får dåligt samvete när jag klagar så. För jag vet att det finns många där ute som inte kan bli gravida på naturlig väg och skulle göra allt för och kunna genomgå en graviditet. Och jag lider med dom. Det måste vara jobbigt :/ men som sagt nu är jag gravid och kan inte hjälpa att jag inte tycker livet är på topp jämnt.

Det känns skönt och kunna skriva av sig lite här. För jag har INGEN att prata med detta om. Jag hade kunna prata med Micke, min sambo. Men han har fått höra så mycket så jag vill/vågar inte gnälla mer ;) och jag känner mig inte riktigt bekväm att prata med barnmorskan om allt heller. Även om hon är till för att lyssna, finnas och stötta ^^ så ja är ganska ensam om detta . Har i och för sig en grupp på FB som jag är med i och får en del stöttande så ja jag är väl kanske inte helt ensam. Men det är inte riktigt samma sak. Vill ju kunna prata med någon öga mot öga också..

Som sagt det är 51dagar kvar till BF, ska försöker se till och njuta av sista tiden som är kvar. Även om det inte lätt ~
Både vill och inte vill att min lilla skrutt ska komma. Jag vill ha henne här nu i min famn för då slipper jag alla krämpor. Men vill ändå inte att hon ska komma nu då det är lite för tidigt! Bättre hon ligger kvar och växer till sig... Vill ju inte ligga inlagd (längre än vad som behövs) eller att hon ska riskera att bli dålig/inte orka leva <3 DÅ mår jag hellre såhär.

Nej nu orkar jag inte klaga mer. Haha! Ska ta och krya ner i soffan. Se på Tv och sen sova... Godnatt på er!!  

Av Therese Lindström - 28 mars 2013 12:06

 

Älsklingen fyller inte fören 28/5, med andra ord ett bra tag kvar! ~ men jag har alltid problem med att finna den där perfekta presenten. Så jag sitter redan nu och kollar runt lite. Hittar jag något bra så ska jag beställa det redan nu. Kan vara skönt och ha det överstökat ~

Den bästa presenten skulle vara om bebisen valde att komma på sin pappas födelsedag :) bättre present än så kan man inte få. Men jag vet inte om jag har lust att gå över 9dagar ;) så hon får gärna komma före.

(Bebis är beräknad 19maj)

Ska kika vidare och sen fixa med tvätten. Roligare saker finns det att göra. Men ack så välbehövligt.


Av Therese Lindström - 28 mars 2013 10:17

 

Godmorgon! Solen skiner, sonen är på strålande humör och frukosten är intaget. Bara kaffet som saknas :) har även hunnit med en varm dusch. Och det är dessutom älsklingens sista dag på jobbet denna vecka. Och snart är det påsk. Det kan inte bli bättre? Eller jo det kan det, att vår lilla skrutta hade fått vara med oss utanför magen ;)

Kevin väckte mig strax fter sex & var ledsen. Men en flaska välling, mammas närvaro, napp och snutten vid sin sida så somnade han om. Självklart bara för jag hade piggnat till. Låg kvar i sängen & fipplade runt på telefon. Sen löste jag lite korsord. Hade egen tid till 8.30 Tokungen tog visst sovmorgon ;)

Nej nu ska jag ta och dricka kaffe och se på Tv. Sen lägga blir det lägga Kevin (lite senare). När han sen vaknat blir det käk och efter det ut på gården så han får springa av sig lite :D

Hade tänkt åka till stan, men hade ingen ork :s men med andra sidan bra det för då gör jag inte mig av med pengar :D

Ha en bra dag!

Ovido - Quiz & Flashcards