mammatherese

Alla inlägg under maj 2013

Av Therese Lindström - 29 maj 2013 19:31

Det verkar som att Kevin har blivit svartsjuk på lillasyster. Vilket är förståeligt. För Kevin har ju haft mig och Micke helt för sig själv i 19månader och ska nu helt plötsligt dela med sig till Isabella. Och som förälder vill man ju göra "rätt". Alltså hitta ett sätt som funkar för Kevin så han kan känna sig mindre svartsjuk. Att vara svartsjuk är jobbigt :/

Uch mitt mammahjärta gråter :´/ gör så ont inom mig! Jag älskar ju dig Kevin lika mycket som din syster. Ska se till att  hitta ett sätt som funkar för oss alla <3 :)

 
Min lilla ängel, mitt allt <3

Shoppade lite kläder åt Isabella idag. Lägger upp kort på det i morgon för nu hinner jag inte! ^^ ville köpa något till Kevin också för det skulle kännas mer rätt. Men han fick ett paket igår med massa kläder (sommarkläder) så det kändes inte som han behövde något nytt inom klädväg!

Nej nu blir det pyssla om skrutten och glo på Tv.... Godnatt där ute!

Av Therese Lindström - 28 maj 2013 20:00

 

Nu äntligen har jag tagit mig själv i kragen & fixat nytt lägg. Det jag har nu gick ut i februari :p haha. Åkte sedan till Prästtorpet och köpte skor. Till mig blev det gröna foppa, till Micke snygga puma skor och till Kevin dessa gummistövlar. Lönar att köpa lite dyrare skor :D då vet man att det är bra kvalité & håller länge. Så slipper man köpa nya skor igen. Hehe! Men som sagt alla gör som dom själva vill. Man ska ju givetvis gå efter vad plånboken tillåter.... 

Att vara tvåbarnsmamma tar upp all min tid, så där av hinner jag inte uppdatera bloggen lika ofta längre! Men det kvittar. Lägger hellre tiden på barnen än & sitta här ^^ Passar dock på att skriva några rader nu när barnen sover <3

Idag fyller förresten älsklingen år. Ett stort grattis till dig älskling <3 Jag hoppas att du fått en bra dag och att du blev nöjd med presenten du fick :) och att maten smakade som jag bjöd på i helgen ;)

Kommer inte på något mer att skriva. Tråkigt inlägg kanske, men sånt e livet. Innan jag avslutar kastar jag in lite bilder.
       

Ha det gott! :)


Av Therese Lindström - 24 maj 2013 11:39

(Än så länge) funkar det riktigt bra att vara tvåbarnsmamma


Kevin & Isabella , Jag älskar er till månen & tillbaka.


 


Nu ska jag slita mig från datorn & fixa med lite tvätt innan fröken vaknar. Måste försöka hinna upp på vinden & rota bland mina gamla kläder. Se om jag hittar något :)

Av Therese Lindström - 23 maj 2013 19:19

Natten till tisdagen föddes vår efterlängtade dotter <3 som fick namnet, Isabella. Förlossningen gick ganska fort (5h) och allt gick bra :) var en frisk liten tjej som tittade ut & sa hej till världen.

 

Hej världen! Här är jag :)

 

På väg ner till antren för att hälsa på mammas kompisar Patrik & Ida! Dagen till ära fick jag ha klänning

 

Mamma & dotter mys på BB. Vi blev tvungna att ligga kvar en natt.

 

Hemma :) ligger och myser i mammas famn. Där trivs jag som bäst <3

Anledningen till att jag inte har uppdaterat på någon dag är som sagt för att ett litet mirakel har kommit till världen och sen fick vi lov att sova kvar en natt på BB avdelningen! Kom hem igår och det var super skönt :) första natten hemma med Isabella gick sådär. Hon var ledsen och "krånglade" en del. Men det tar lite tid innan man hunnit lärt känna lilla fröken och vet hur hon "funkar" ... Hoppas på lite mer sömn inatt :)

Nej nu ska jag ta och mysa lite med Isabella! Kevin fick jag gosa med lite tidigare. Nu ligger han i sängen & ska sova.
Godnatt,sov gott...

Av Therese Lindström - 19 maj 2013 10:48

Idag är det 19 Maj & idag är bebisen beräknad   men tyvärr verkar hon inte ha några planer på att komma! Så det verkar som jag kommer få gå över tiden, mot min vilja. Älskade bebis, jag trodde vi hade kommit överens om att din tid är över nu.. Men tydlige inte!

Har knappt sovit en blund inatt pga värmen. Var så varmt i sovrummet, kändes som att sova i en bastu. Och nej jag skojar inte ;) hjälpte inte ens att sova med bara ett påslakan! ^^ och när jag väl kunde sova en stund då drömde jag om förlossningen! och om andra konstiga saker. Vaknade vid 04.40 och var helt plötsligt pigg. Försökte somna om! Men kunde inte :/ så jag var på G att gå upp. Men vad skulle jag göra ensam uppe och göra? Vid 05.30 tiden vaknade Kevin. Gick ner till köket och fixade välling och gud så svalt det var nere. Kevin somnade om på några sekunder efter vällingen och jag lyckades också somna om. Vaknade vid 08.00 Gick upp och käkade frukost och hälsade illamående välkommen. Andra dagen idag som jag mår illa :´/ blää....

Micke är ute och donar. Kevin ligger i sängen & ska sova middag. Min lilla surpelle ;) och jag sitter väl här som vanligt. Funderar på om jag ska göra något vettigt eller om jag ska fortsätta sitta här? Hm dagens i landsproblem :p

Avrundar här iaf....

Av Therese Lindström - 18 maj 2013 19:38

Varje gång jag har trott att något varit på G (bebis alltså) och jag har pratat med Nina om det så har det lugnat ner sig direkt jag lagt mig och vaknar på morgonen och konstaterar att ingenting har hänt under natten! Det känns nästan som det gett mig otur att prata en massa om bebis. Så därför har jag och Nina bestämt att vi inte ska prata om det, för då kanske det ger lite tur istället ;) men nu skiter jag i det och kommer skriva lite ändå...

Jag mår ganska skumt idag! Vill så gärna tro att något är på G. Men vill inte hoppas, för det törs jag inte. Men önska kan man alltid göra :)

Btw har jag svullna fötter. Värker ganska härligt när man är uppe och går. Skulle behöva sitta ner och bara ta det lugnt. Men hur lätt är det när man har miljoner saker att fixa?! :s

Nej ska ta och fixa lite, prata med Nina i telefon om hon kunde ringa någon gång. Sen glo på Tv och "sova" . Nej jag tänker inte på sex nu.. Syftar på att jag vill föööööööda....

Godnatt

Av Therese Lindström - 18 maj 2013 18:40

Idag har det verkligen varit riktigt kanon väder. Tempen har visat 30 grader i skuggan! Dessvärre upptäckte jag att Kevin inte äger ett ända sommarplagg :/ så han fick springa runt i T-shirt och blöja. Som tur var så skulle vi inte iväg någonstans.

Slängde mig in på HM och beställde 10 klädesplagg och en handduk som bara är Kevins :) då han alltid får ta en av våra. Vilket inte är så kul kanske ;p så nu kommer denna mamma bli ca 1100kr fattigare. Men vad gör det? Kevin behöver ju kläder. Handlade dock inget till lilla skrutten el till mig. Tänkte ta det nästa gång!

Här kommer bilder på vad som blev beställt. Kevin kommer lätt bli snyggast i stan,  enligt mig iallafall ;)

                       

Av Therese Lindström - 17 maj 2013 19:39

Tänkte inte skriva så mycket, låter bilderna får tala för sig!

       

<3<3<3

Var & handlade tidigare :) för det saknades både mjölk och frukt. Passade även på att handla lite dricka & lite mer choklad som ska med till förlossningen! Lika bra och ha det fixat, för man vet ju aldrig när det sätter igång! Sätter det igång mitt i natten som med Kevin då är ju ingen affär öppen. Men även om den skulle vara det så kanske man inte tänker på att handla det första man gör :p får se hur länge drickan får stå i kylen innan det händer något?!

Nej nu ska jag ta och käka något och sen se på Tv.. Ha en fin kväll gott folk! Kram på er

Ovido - Quiz & Flashcards