mammatherese

Alla inlägg under augusti 2013

Av Therese Lindström - 30 augusti 2013 19:28

Älskade mormor, jag hoppas verkligen att du blir frisk snart! Tänker på dig hela tiden. Just nu hatar jag att vi bor så långt i från varandra. Men du är en stark kvinna, du kommer fixa detta. 


 
Jag älskar dig! Glöm aldrig det :) 

Av Therese Lindström - 30 augusti 2013 09:18

Godmorgon bloggvärlden! :) Inatt var det Isabella som vaknade istället för Kevin. Gav henne lite käk och sedan somnade hon om på en gång! Vaknade strax före 07.00 Hade inte haft emot att fått sovit till 7.30-8.00, men 7.00 är absolut bra det också. Så jag är nöjd. 

Frukost och kaffet är intaget i vanlig ordning. Och Isabella är nattad, hon var så trött <3 Kevin leker med sina miljoner bilar ;) ska snart göra honom sällskap och leka lite med hans bilar. 

Kevin verkar peppar, peppar lite lugnare idag än dom andra dagarna. Kan bara hoppas att det håller i sig hela dagen. 

Fredag idag, riktigt gött. Så det innebär att älsklingen är ledig hela två dagar. Men dessa två dagar kommer väl flyga fram i vanlig ordning :( 

Uch vilket tråkväder det är ute idag. Regnar :/ 

Nej nu kommer jag inte på mer att skriva så jag avrundar väl...

   
Jag och mina underbara ungar <3 Älskar er och är så otroligt lycklig som får vara er mamma... 

Av Therese Lindström - 29 augusti 2013 19:28

När Isabella föddes och den obligatoriska läkarkollen gjordes innan hemfärd så trodde man att Isabella ev kunde ha ett höftfel, men för att vara på "säkra" sidan så kom en speciallist läkare och undersökte henne men han upplevde inte att hon skulle ha något höftfel. Blev lättad för beskedet och fick sedan åka hem! <3 

På bvc har dom också kollat hur höfterna ser ut och det har sett bra ut. Inte där heller har dom sett något som antyder på höftfel :) men för att vara 100% så bedömde speciallist läkaren som kollade på Isabella när hon föddes att man skulle kalla henne till röntgen. Så sagt och gjort vi fick en tid dit idag. Det var inte det lättaste att få Isabella som är livlig att ligga stilla. Men några bilder fick dom. Så nu får vi vänta på provsvaret som skulle komma inom 1- 2 veckor. Just nu känner jag mig inte speciellt orolig för att hon skulle ha något fel på höften. Men när provsvaret väl har kommit och man ska få veta domen då kommer man säkert vara lite små nervös. Fast innerst inne tror jag inte det är något fel på flickans höfter :) 

Jaha, annars då? Kevin verkar ha kommit in i den berömda trotsåldern och det känns väl sådär. Han har helt plötsligt förvandlats till ett "monster" ;-) han blir förbannad när han inte får sin vilja igenom, när han inte kan göra sig förstådd. Och blöjbyte = katastrof . Han sparkar och försöker åla sig iväg. Och när man säger till honom på skarpen då skrattar han och tycker det är skit kul. Och är dessutom världens grinigaste kille.

Det skulle vara en sak om han blev ledsen och arg en kort stund. Men han kan hålla på hur länge som helst.Det ända som verkar hjälpa någorlunda är att gå i väg med honom till ett annat rum, så han får vara själv. Och där får han stanna tills han lugnat sig. Eller så hämtar vi honom och oftast är han lugnare då =) 

Vi har gjort några resor tillsammans med honom. Bland annat dessa utvecklingsfaser med allt vad det innebär och vi har tagit oss igenom det, så vi fixar nog detta med trotsen också. Även om det är tufft och jobbigt många gånger.

Det som är mest jobbigt med denna tid vi har framför oss är att jag har ju Isabella också som behöver min uppmärksamhet. Och det är inte alltid lätt att vara på två ställen samtidigt ^^ så ibland blir det lite halv kaos! MEN jag fixar det :)

Ska ta och googla lite på detta med trots. Kan vara spännande och läsa om det. Kanske få mer tips en det jag fått. 

Nej nu börjar strax lyxfällan och sen blir det nog sängen för min del. Är ganska trött efter att Kevin krånglade inatt :( mammas lilla hjärta, inte lätt att bli stor alla gånger! Men mamma och pappa älskar dig massor ändå. Du är underbar vårt lilla hjärta... 

Godkväll.....

Ps. Har beslutångest. Färgade håret igår till röd/brun. Och resultatet blev inte den bästa då jag missat lite. Skulle dessutom ha köpt en förpackning till. Jag vet inte om jag ska köpa en till samma färg el om jag ska försöka färga det tillbaka till det bruna. Gaah vad svårt det är. Ångrar mig att jag färgade till denna färg. INTE jag, känner jag....


Av Therese Lindström - 28 augusti 2013 18:49

 
Har kletat i färgen i håret. Sitter & väntar på att få skölja ur färgen! :) lite små nervös hur resultatet kommer bli. Men jag tror det kommer bli bra! Inte ofta jag blivit missnöjd. 

När håret är fixat blir det att mysa ner sig i soffan & titta på Tv tills man ska sova! Sista dagen på dagis i morgon för den här veckan. Sen tar vi lång ledigt :) inge dagis fören tisdag igen.

Nähe strax ta i tu med färgen.. Slänger in en efter bild sen.

Kram

Av Therese Lindström - 27 augusti 2013 08:52

När vi kom till dagis klädde jag av Kevin skorna och fleccejackan. Och lade ner extra kläderna i hans lilla låda :) och hängde upp regnkläderna och lade stövlarna på hans plats! Tog upp Isabella som var grinig. Och sedan gick vi tillsammans in och hälsade på barnen och personalen. Kevin fann en legobil som han började leka med :) efter en stund gick jag ut till hallen och lade ner Isabella i vagnen. Kevin och Annelie (personalen) följde med. Kevin trodde tydligen vi var bara där och hälsade på en sväng så han hoppade upp i vagnen. När han sen förstod att han inte skulle följa med då började han stor gråta. Mammas plutt <3 

Isabella sover ute i vagnen & jag har passat på att starta diskmaskinen, städat i köket, bäddat sängarna och slängt in lite tvätt i maskin. 

Ska strax äta lite då jag inte fick i mig så mycket i morse då jag var trött och så var det kaos. Isabella var kinkig och Kevin var hysteriskt på princip allt. Blev inte nöjd fören vi gick ut :p 

Hmm måste prata med dagis i eftermiddag, när jag hämtar min lilla prins! Det verkar som att jag missat chansen att beställa dagis foton som dom tog i början av Juni. I Juli när Kevin gick på semester så sa dom inte något om korten och jag glömde självklart bort det. Och nu verkar det som att dom kanske blivit tillbakade skickade! Då vet jag en som kommer bli förbannad. JAG ville ju beställa någon bild iallafall... Känns ju lagom kul OM det är så det ligger till. Kevins första dagis foto, jag var så stolt och så missar man kanske allt.... 

Nej frulle och sen fixa lite...

Ha en bra dag! 


Av Therese Lindström - 26 augusti 2013 14:56

 
När man saknar körkort får man använda fantasin. Vilket jag gjorde :) och det gick hur bra som helst. Jag plockade av "hängen" från Isabellas leksak och hängde fast dom på sidan av handtaget på vagnen och hängde påsar med skräp i som skulle till återvinningen. Varukorgen under vagnen är liten och det är svårt och lägga så mycket där. Så vips fick jag med allt jag behövde få med mig.

 
Såhär ser leksaken ut och där har ni hänget som jag lånade ;) 

Sagt och gjort tog den fullproppade vagnen med skräp och dom båda söta barnen och gick först ner till återvinningen och slängde skräpet och sen gick vi till Ica och handlade lite. Efter det gick vi hem och satt ute på altan. Inte det lättaste att vara själv med båda barnen. Kevin springer iväg och Isabella är kinkig och vill ha uppmärksamhet. Efter en stund gick vi in och jag slängde ihop lite mat (makaroner och köttbullar) Jag och Kevin käkade det och sen gick vi ut en stund till. Men samma sak igen, var inte så enkelt att hålla koll på Kevin och samtidigt finnas för Isabella. Och Kevin ville inte leka själv heller som han brukar ibland. Så efter en stund gick vi åter in igen. Och Kevin lekte med bilar, Isabella tjurade lite i babysittern men somnade ganska snart =) och jag förberedde (?) maten. 

Gick sen upp med Kevin och lekte på hans rum och så bäddade vi sängarna! =) 

Snart är första dagen gjord ensam med båda barnen <3 det har gått hyfsat. På en skala 1-5 så 4 :) 

Nej ska ta och gosa med Kevin nu och sen plocka lite... Kram

Av Therese Lindström - 26 augusti 2013 09:28

Godmorgon! -Gäspar stort- vilken jobbig natt det har varit :/ Kevin som nästan aldrig krånglar på nätterna, krånglade massor. Jag vet inte varför? kanske känner han på sig att det skulle bli annorlunda idag (Micke börjar jobba igen) el så kunde han inte sova bara. Hur som helst jobbigt var det. När Kevin sen hade somnat då vaknar Isabella. Slängde i henne 120ml och sen efter några minuter somnade äntligen hon också. Så då kunde jag somna :) vaknade vid 8.00, gick ner och ringde Bvc. Fixade iordning kaffe och frukost. Gick upp och fixade iordning barnen. 

Skulle egentligen ha umgåts med Marie och Zoey idag. Men har avbokat träffen pga tröttheten. Känner mig inte så super social idag, tyvärr. 

Ska försöka tvinga mig själv på en promenad med barnen om en stund :) tänkte ta med lite skräp till återvinningen och sen gå in på Ica en snabbis. Sen vet jag inte vad vi ska göra resten av dagen? Leka lite ute kanske :0)

Uch det är galet tomt utan Micke :´/ *sakna* hihi. Tur att han kommer hem om eftermiddagarna iallafall! ^^ :D är ju van att haft honom hemma och nu är han på jobbet. Känns skumt..

Nej ta med kameran och gå iväg på en promenad! sen fixa dagens middag ;D 

Av Therese Lindström - 25 augusti 2013 08:05

Idag är det sista dagen på semestern :´/ det känns inte alls bra! Vill att älsklingen ska vara hemma minst 7veckor till. Kommer kännas fruktansvärt tomt i morgon och Kevin kommer säkert bli ledsen <3 då han tillbringat massor med tid med Micke.. Men tyvärr så ser verkligheten ut såhär :/ jobba och åter igen jobba. 

Igår efter att vi lagt barnen så hade jag och älsklingen lite vuxentid tillsammans. Så vi satt ute på altan och åt kräftor. Och sen efter det myste vi ner oss i soffan & tittade på film, Wallander. Och det var inga fel ^^ 

Vaknade strax före sju idag. Gick ner och fixade kaffe, dukade fram frukosten och gjorde sen iordning en flaska till Isabella. Gick upp och matade Isabella i vår säng. Mys! Och sen gick vi upp :) frukosten är intagen... 

Får se vad man ska hitta på idag? Ingen aning faktiskt. Blir nog lugnt skulle jag kunna tro! :))) 

Ha en underbar dag... 

Ovido - Quiz & Flashcards