mammatherese

Alla inlägg under februari 2014

Av Therese Lindström - 28 februari 2014 10:12

Grattis på namnsdagen till alla som heter, 

 
<3 

Två personer som ligger varmt om hjärtat är min lillasyster Helena som har Maria som mellannamn. 
Och min låtsasmamma heter ju Maria :) men vi kallar henne för Mia. 

Idag vaknade barnen vid 7.00 Jag som hade hoppas på att få sovmorgon till 8.00 iallafall. Men det blir inte alltid som man tänkt :) låg och drog oss i sängen till 7.30 och sen gick vi upp. Bytte blöja och klädde på barnen. Sen gick vi ner och jag ställde mig och stekte lite pannkakor till barnen. Lite morgon lyx ;)

Isabella ligger & sover <3 Kevin springer maratonlopp. Han fick helt plötsligt en massa energi. Kanske är det för han tittar på Cars filmen när han inte springer runt ;) 

Idag är det äntligen FREDAG. Den bästa dagen på hela veckan! <3 Har ni några planer för denna helg? Vi ska försöka ta oss ett ryck och städa "skrubben" för det är fulkommligen kaos. Annars blir det rätt lugnt. Vi brukar inte planera så mycket, utan tar det som det kommer. 

Två dagar slapp jag värken i ryggen, men idag vaknade jag av att det värkte lite. Så idag blir det och göra flera övningar en bara en av dom jag gjorde igår! Uch gillar inte att ha ont :/ humöret blir så kasst också. Men jag ger inte upp, det är bara fortsätta göra övningar. Tänkte börja anteckna övningarna jag gör och sen skriva om jag haft ont eller inte. Sen när det gått någon vecka så ska jag se hur det har sett ut under tiden. Blir det ingen skillnad el bättre ska jag ringa vårdcentralen. Kanske kan träffa en sjukgymnast som kanske har förslag på andra övningar eller om dom kan skriva ut värktabletter som jag kan ta vid behov. Det återstå att se :) tänkte först och främst se om jag kan "bota" mig själv innan jag söker hjälp. För jag tycker sällan att man får någon bra hjälp =( det känns som dom aldrig tar en på allvar. 

Nej ska ta och plocka lite. Sen kolla lite i frysen på vad vi ska äta till lunch. Middagen är planerad och det blir tunnbrödsrulle till oss vuxna. Barnen får makaroner & korv =) 

Ha en riktigt bra dag, oavsett vad ni än ska hitta på!! 

Av Therese Lindström - 27 februari 2014 10:00

Godmorgon! Här kommer ett riktigt positivt inlägg :) Natten har varit helt okej. Har i princip sovit hela natten. Har bara behövt gå upp en gång. Är inne på dag två utan värk i ryggen! Gör övningar och det verkar hjälpa. Det duggade lite när vi gick till dagis. Men vad gör det? absolut ingenting. För idag är jag så himla glad. Härliga underbara torsdag! :D just nu är allt på topp. Och det "firar" jag med en chokladbit såhär i ensamheten. Godis mitt på morgonen? ibland får man faktiskt. 

Senaste dagarna har polisen åkt runt allt oftare. Undrar vad det är som händer? :o i morse stod dom vid skolan & verkade ha span. Undrar om dom letar efter någon? Jobbigt och vara så nyfiken. Hehe! 

I morgon är det fredag :) även om jag "bara" går hemma om dagarna så älskar jag verkligen fredagarna :) för det betyder att älsklingen är ledig två dagar & vi får chansen att umgås lite mer än vad vi gör på veckodagarna, jag får mer hjälp med barnen och bäst av allt man kan stanna upp lite längre utan att det gör något. 

I helgen ska vi försöka rensa ut lite i "skrubben" då det blivit ett ända stort kaos. Och sen tänkte jag lägga ut lite mer "säljes annonser" Kläder, barnsaker och en vagn ska jag försöka sälja av :) lite extra pengar tackar man aldrig nej till. 

 
Jag måste skryta över min super duktiga kille (: han har lärt sig och säga tack och fort. Sen försöker han uttala doktor. Men det går sådär ;) så det börjar bli dags och tänka på VAD man säger. Jag är tyvärr rätt duktig på att svära :/ 

Igår när jag bytte blöja pratade jag med Kevin om att han ska till doktorn sen pga magen krånglar. Rätt som det är försöker han säga doktor :) och sen vid något tillfälle sa jag "det går fort nu" då säger Kevin foort ;) 

Jag är så stolt att jag spricker! Mamma och pappas duktiga kille. Rätt som det är kommer han prata massor. Det känner jag på mig :)) 

Nej ska ta och rota lite i frysen och fixa lite lunch. 


Av Therese Lindström - 26 februari 2014 11:17

Kevin är på dagis & gör av sig med lite energi, sambon jobbar & sliter. Och Isabella tar en välbehövlig tupplur :) Jag själv hamnade framför datorn en kort sväng. Men ska strax plocka lite :) sen fixa lite lunch. Efter det blir det en promenix till dagis & hämta min fina prins <3 

Igår när jag skulle fixa lite lunch ringer dagis. Många tankar snurrade i huvudet innan jag svarade. Men som tur var hade ingenting hänt :) Annelie undrade bara hur vi skulle göra med Kevins vila?! förut sov han en timme på dagis. Men vi har beslutat oss att ta bort vilan OM han orkar. För när han sover så länge på dagis så vill han inte lägga sig vid 19.00, utan är uppe då till 22.00 och det är ju på tok försent om man ska upp vid 06.30-06.45 dagen efter :/ så jag testade och höll Kevin vaken hela dagen & det gick bra :) han var lite gnällig, men inte mer än vanligt och tvärslocknade vid 19.00

 
Tröttisen igår på väg hem från dagis (: får se hur det går idag?! 

Idag slängde jag ihop en milshake/drink som bestod av hallon, mango, vaniljglass & mjölk. Den blev gudomligt god! Isabella smakade 3-4 skedar sen ville hon inte ha mer. Tror hon tyckte den var för kall och sen hade hon ätit massor innan så hon var säkert mätt också.
 

Värken jag har i ryggen har jag nu förstått att det verkar vara ischias (gillar inte ordet, lyckas aldrig uttala det rätt) hehe! Och igår när jag hade en sådan där jobbig dag så satte jag mig ner & läste om det. Och det handlar om att det är en nerv som ligger i kläm. Hittade ett youtube klipp om en övningar man kunde göra så jag provade dom lite igår och vaknade smärtfri i morse :) och har nu varit uppe sen klockan 06.15 och har fortfarande inte kännt av något. Annars brukar värken finnas redan på morgonen el smyga sig på efter en stund. Så jag ska fortsätta med övningarna :) och hoppas jag blir av märken helt sen. Läste kommentarer en kille hade fått som lade ut en övning han visade och han hade fått bra omdöme som att folk blivit av med ischiasen pga övningarna! Så jag hoppas det hjälper mig också. OM det inte gör det så får jag ringa vårdcentralen & kanske träffa en sjukgymnast.. Men det hoppas jag att jag slipper :) 

Nej nu ska jag sätta fart & fixa det sista innan Isabella vaknar.! Ha en riktigt bra dag. Det ska jag ha

Av Therese Lindström - 25 februari 2014 19:29

Ett sms el några rader på att papper, gör att känns som någon vrider om mitt hjärta med en kniv. 
En låt på radion kan få mina tårar att falla
Ett minne jag inte kan dela 
En saknad som alltid är där
En kram jag inte kan få
Minnen vi inte kan skapa
Många vakna nätter, när tårarna faller
En massa tårar
En ensamhet och en saknad.
Flera timmar, andra sidan jordklotet och ett hav.
Jag hoppas att vi ses snart igen <3 
Jag längtar & räknar dagar. Även om jag inte vet när en resa kan bli av.
Ni finns föralltid i mitt hjärta. 
För er kommer jag gå över eld & vatten. 
Jag står ute på trappan & tittar på stjärnorna. Kanske tittar vi på samma stjärna.
Förlåt för att jag inte kan finnas när ni behöver mig.
Förlåt för att jag inte kan vara den dotter & syster ni önskar. 
Förlåt för allting!
Jag är så ledsen för att ni behöver känna samma jävla saknad.... 

Mamma, Cecilia, Janica & Sabina. Jag älskar & saknar er
 


Av Therese Lindström - 25 februari 2014 09:01

Jag har sovit ganska OK, bortsett från att det har varit lite kallt då elementet är trasigt. Det har där i mot varit super skönt och sluppit springa upp inatt :) Kevin hade vaknat som vanligt och fick lägga sig bredvid Micke och han somnade om. Isabella hade vaknat och fått en flaska, sedan hade hon också somnat om! så med andra ord hade det gått bra :) jag funderar på att ta en natt till här nere. Sen borde det vara lugnt med sömnen igen <3

Humöret är på topp och jag känner mig hyfsat pigg. Att jag fick sova ostört inatt behövdes verkligen. Känner mig som en glad mamma & sambo <3 än till bra natt så är jag nog på banan igen!

Kevin är på dagis. Han såg lite skeptisk ut när jag skulle säga hejdå men det gick bra. Isabell åker runt i sin racer (läs gåstol) och jag sitter här och tar det lugnt. Ska snart rota lite i frysen & sedan fixa lite mat. Sen blir det och glo lite på Tv innan man ska hämta hem busungen <3 

När vi kommer hem är det full fart igen :) härligt. Vid 16.30 kommer älsklingen hem då blir det äta och sen en massa lek och bus innan dom små ska sova.. 

Nej göra lite mat och dricka en kopp te

Av Therese Lindström - 24 februari 2014 19:26

 
I natt ska denna mamma sova på nedervåningen, helt ensam! ska sova ikapp den förlorade sömnen. Så förhoppningsvis kommer jag nog känna mig pigg i morgon :) och kommer då vara en roligare sambo/mamma! Känns inte sådär jätte kul och behöva sova utan mina älsklingar. Men måste lyssna på kroppen. Det har dock "bara" gått 3nätter med dålig sömn och det är ju inte så mycket. Men i kroppen känns det som att jag inte sovit på flera veckor :/ så jag tänkte iallafall sova här nere inatt och ev i morgon natt också sen har jag nog hunnit ikapp sömnen och har laddat batterierna och kan då ta struliga nätter igen OM det blir något...

Om en stund blir det & kolla på Tv. Sen blir det krypa ner i sängen. Kommer somna ovaggat minst sagt. I morgon blir det dagis för Kevin. Vad jag och min lilla "trollunge" hittar på det visar sig :) Nej avrundar här! Godkväll alla fina

 

Av Therese Lindström - 24 februari 2014 13:47

Igår hade vi dop för vår lilla Hanna Isabella <3 det blev en fin cermoni. Efteråt samlades vi i sockenstugan (lokalen vi hade hyrt) och fikade. Det bjöds på (dajmtårta, banoffeepaj, chokladbollar med nötter, hallongrottor och bullar) fick väldigt mycket fika över då det kom mindre folk än "planerat" men några fick förhinder :/ vilket var synd. Men vi delade ut det vi hade kvar så vi skulle slippa behöva äta fikabröd flera dagar :p när lokalen var städad och allt var klart så åkte vi och hämtade mat från pizzerian! åkte hem och käkade. Efter det tog vi det lugnt tills det var dags och natta två jätte trötta barn. Som somnade fort :) trodde/hoppades dom skulle sova hela natten. Men tyvärr inte :-/ fick inte sova så mycket och så klev dom upp tidigt! Men vi gick och lade oss vid 6.45 och sov till 8.30 så 1½ timme sömn fick vi och det behövdes. Inatt funderar jag på att sova i soffan så jag får lite mer sömn så får Micke ta barnen om dom vaknar :) även om han ska jobba i morgon. Men det är ju inte "bara" lyxigt att gå hemma med barn. Det är ju heltids jobb det också.. 

Förresten TACK till er alla som kom och uppvaktade Isabella och även tusen tack för alla presenter :D <3 det blev ett lyckat dop även om det var några som lämnade återbud! :) blev dock väldigt besviken över en sak :( men men.. 

Nej ska ta och göra mig en kopp te och sen lägga Isabella <3 och när hon sover blir det & leka med Kevin

 


Av Therese Lindström - 19 februari 2014 19:41

 

Tog tempen på Kevin tidigare då jag misstänkte att han hade feber & mycket riktigt så var det så. Han hade lite över 38. (Kevin ville dubbelkolla om han verkligen hade feber som jag sa så han tog tempen på kinden) tokungen <3 

Det var inga problem med att natta Kevin i kväll <3 dels var han helt slut då hans bästa kompis var här tidigare & trots febern så levde dom som små rövare ;) tog tempen innan jag lade honom sen & febern har höjts :( hoppas att han kan sova gott inatt så han kan sova bort febern. Så mår han förhoppningsvis bättre i morgon! Isabella är feberfri, hon är "bara" förkyld. Peppar, peppar. 

Så ja här hemma har vi sjukstuga <3 hoppas barnen mår bra tills på söndag då vi hade tänkt döpa Isabella (:
Nej ska ta och luta mig tillbaka i soffan en stund & glo lite på Tv. Sen blir det & krypa ner i sängen & sova lite. 
Är ju en ny dag i morgon också.. Godnatt <3

Ovido - Quiz & Flashcards