mammatherese

Alla inlägg under februari 2013

Av Therese Lindström - 28 februari 2013 15:58

Vi kom i väg till Bvc som planerat (: och Kevin väger 12130g och var 88cm lång. För första gången under Kevins 16månader så låg han strax under kurvan. Blev en aning chockad. Men Susanne sa att det kan vara för att han rör

sig väldigt mycket. Men ändå?! Jag som tycker att Kevin äntligen har börjat äta bra. Maten har ständigt varit en kamp förut Men som sagt vad det var ingen fara så det är inget att bekymra sig för.

Nu ska jag ta & pussa på min underbara son som jag älskar mest av allt. Och sen se på Tv tills Micke kommer hem, vilket han gör om 30min <3

Glöm inte bort att Sofias änglar börjar i kväll på 5an klockan 20.00

Kramar

Av Therese Lindström - 28 februari 2013 11:24

Idag ska vi till bvc för att väga & mäta Kevin. Ska bli spännande och se resultatet :) sista gången vi var där hade han nyligen fyllt 1år. Och då vägde han 11610g och var 81cm lång. Så nu har det gått 4månader sen sist ^^ Jag hoppas att vi kommer i väg som vi ska. För vi brukar alltid åka med buss 303 när vi ska till bvc men dom har ändrat tiderna så nu går den inte den vanliga tiden. Men har kollat att det ska gå en 354 istället. Så jag hoppas det stämmer :)

Om vi kommer i väg och hinner så ska vi knalla in på nya affären i Storå, Tempo. Ska kika om det är något och ha eller ej! Såg i måndags att dom hade bra erbjudande på kaffe iaf. Så jag hoppas att det är OK priser på annat också.

Dra åt skogen vad trött jag är   just nu är sömnen ganska oregelbunden. Ena natten sover jag knappt en blund och nästa får jag sova någon timme mer och tredje natten sover jag ännu mer. Kroppen måste ju undra vad som händer. Hehe! Säger bara en sak, välkommen till småbarns föräldrars liv .

Ska inte klaga egentligen för vi är väldigt lyckligt lottade som har fått en son som älskar att sova :) tidigast jag har fått gått upp med Kevin är 07.00 Och det kallas sovmorgon för jag vet många andra barn som tycker det är morgon vid 05.00-06.00 Och det senaste vi har sovit till är nog 11.00 ;) Får se hur tösen är på att sova sen? Hon kanske tycker det är helt OK att gå upp vid 06.00 sen.. Ucha...

Nej nog om det...

Ska ta och plocka lite medan Kevin sover sin middags vila. Och sen göra oss i ordning och gå till bussen! :)

Ha en bra dag gott folk. Det ska vi försöka ha :)  

Av Therese Lindström - 27 februari 2013 08:48

Godmorgon! Inatt har jag minsann fått sova utan att behöva ligga vaken & fundera på livets mening ;) och det var super skönt. Har dock ändå fått sprungit upp 2gånger då Kevin vaknat och varit ledsen. Egentligen har han inte vela något speciellt. Bara att jag ska visa upp mig! Tokunge.

Jag hoppas att det vänder nu & att jag får sova sådär gott igen om nätterna. Sömnen är verkligen A och O. Får man inte sova så funkar man ju inte som människa! ^^

Idag skiner solen, ser ut och kunna bli en fin dag   solen får mer än gärna vara framme lite oftare än vad den är. Så snön smälter. För jag vill ha vår typ nu. Det skulle inte vara fel med en lång härlig vår och sen en varm och go sommar ;)

Ska strax hoppa in i duschen och sen dra till bussen. Ska till barnmorskan. Får se vad som sägs idag? :-) lite tråkigt är det att det inte går så mycket bussar :s får vänta en timme innan jag ska till barnmorskan och sen får jag även vänta ca en timme efteråt också. Men men! Bara bita i det sura äpplet :s tänkte fördriva tiden med att shoppa lite på apoteket ;p tänkte köpa hem lite bra och ha saker. Som Alvedon, fotkräm till mina spruckna hälar och nässpray för barn. Sistnämnda är ett förebyggande syfte. Vi har ju nyligen varit sjuka. Men tänkte att en spray är alltid skönt och ha hemma fall det slår till igen...

När man har barn, gäller det att ligga steget före.

Nej fan klockan går. Bäst och göra sig i ordning! Orka stressa....

Ha det bäst alla fina människor, om någon nu läser?

Av Therese Lindström - 26 februari 2013 09:24

Vaknade 03.30 & kunde inte somna om. Det börjar bli en vana! Vid 04.30 lyckades jag äntligen somna om :) men fick "bara" ova en sådär 10min för då vaknar självklart Kevin. Ögonen går i kors så jag lyckas krocka lite lätt med väggen. Men lyckas sen komma in till Kevin. Lägger rätt honom i sängen och ger honom nappen. Skyndar mig ner och fixar en flaska välling! Han dricker halva och sen kryper jag ner i sängen igen. Somnar inte. Ligger och vänder och vrider på mig. Vid 05.30 ringer älsklingens klocka. Vid 06.30 kommer Micke in och säger att jag ska gå upp. Jag suckar och drar upp täcket ännu mer och säger nej jag orkar inte. Han åker till jobbet och jag försöker somna. Men lyckas inte. Vid 07.00 orkar jag inte kämpa mer så jag ger upp och klär på mig. Fixar i ordning Kevin och går ner och äter frukost :) går sen i väg till dagis. Funderar flera gånger efter vägen, är detta rätt beslut eller ej?! När vi väl är på dagis så skiner Kevin som en sol och pratar med alla på sitt språk förståss ;) och har inte ens tid och vinka hejdå. Det är ett gott tecken som får mig att förstå, jag fattade rätt beslut....

Sitter & dricker kaffe. Ska snart gå upp till övervåningen & plocka lite. Samt dammsuga! Ska även röja lite i "skrubben" och så fundera på vad vi ska äta för mat. Och sen är hög tid att hämta hem lilla killen <3 sen blir det fixa mat, se på Tv, leka en massa och givetvis en massa kärlek där i mellan och sen kommer Micke. Och sen är det sova typ.. Eller något sådant ;)

Ja nej bäst och sätta fart. Sysslorna fixar sig inte av sig själv, tyvärr!

Ps. Jag vet att jag klagar förbaskat mycket just nu. Men livet är inte så lätt just nu som ni märker. Får man inte sova så funkar man inte som människa....

Men nu fram med bästa leendet och fixa lite. Ha en underbar dag!!!

Kraaaaaaam

Av Therese Lindström - 25 februari 2013 11:39

11veckor kvar till BF, Tiden har verkligen gått jätte fort fram till nu. Tyckte inte alls det var länge sen som jag funderade över min sena mens och tog sen ett grav test för att få svart på vitt om jag var gravid eller ej. Och det var jag! Och det var med blandade känslor som jag stirrade på det där pluset. Ringde sambon som var på jobbet & förberedde honom över min upptäckt så han skulle kunna fundera lite på hur vi skulle göra?! Tror vi funderade i 2dagar. Och vi valde, behålla bebis. Och nu är det som sagt "bara" 83 dagar kvar till BF <3 underbart men lite skrämmande. Hur ska det gå? hur ska det bli? hur kommer Kevin reagera? oj vad tankarna snurrar i huvudet.Men som jag skrivit förut det kommer bli hur bra som helst. Bara vi fått lära känna den lilla och skapa oss en bra rutin :)

På tal om bebis. Har rensat bland kläderna idag och har nu två stycken kartonger med kläder till den lille som väntar på att bli använda! Ena kartongen är det klädstorleken 50/56 och den andra innehåller 62/68. Så vi kommer klara oss bra den första tiden och det är ju det viktigaste. Sen när hon kommer upp i 74 och uppåt då har vi mindre med kläder till tösen så då får vi shoppa loss lite då ;)

Från sak till sak. Har sovit som en kratta i natt :/ och det beror på att kroppen min ställer om sig på vad som komma skall (bebis) kroppen försöker redan nu vänja sig vid att jag kanske kommer få vakna då och då om nätterna. Och det är väl kanske inte sådär överdrivet roligt med tanke på att jag är redan inställd på det (har ju Kevin som vaknar ibland) så jag vet hur det är och kan bli. Men det vet väl inte kroppen ;p

Hur som helst vaknade vid 03.30 och somnade igen vid 04.30 Var så trött att jag inte ens hörde Mickes klocka ringa el att han gick upp! Min väckarklocka ringde sen vid 06.10, stängde bara av den och somnade om. Vilket inte gör något för Micke kommer in & pussar mig hejdå vid 06.30 och vi hinner i tid till dagis om jag går upp då. Micke brukar alltid säga till mig att gå upp om jag sover. Men den här morgonen glömde han nog bort att vi skulle upp så han sa bara hejdå och gav mig en puss. Så vid 08.00 vaknade jag för och kolla vad klockan var och inser att vi försovit oss. Så jag fick ringa dagis och berätta som det var ;) och det var lugnt. Så vi får göra ett nytt försök i morgon igen med och ta oss till dagis :) blev lite tokigt och dessutom vaknade Kevin flera gånger i natt. Iaf 3gånger så jag fick ingen sammanhängande sömn pga det heller ^^ 

Men som sagt vad eftersom jag går hemma om dagarna så kvittar det att det inte blev dagis idag även om det var meningen att vi skulle dit. Dock bara lite tråkigt att behöva betala "mycket" pengar för dagarna han missar...

Nej nu ska jag ta och hämta posten och sen fixa smeten till våfflorna <3 ska bli riktigt gott. Har inte ätit det på över 1år :s så nu är det dags..

Ha en bra dag! Kram på er alla där ute

Av Therese Lindström - 22 februari 2013 12:38

Idag är det äntligen fredag! Något som jag har längtat efter hela veckan. Och nej vi har ingenting planerat. Men ser fram i mot att älsklingen är lite ledig så man har mer chans att kunna hitta på saker. För på veckodagarna gör vi sällan något. Men det är ju för att Micke kommer hem 16.30 och då äter vi. Och efter maten då finns det inte mycket tid kvar att göra något fören Kevin ska sova vid 19.00

Hur som helst så kommer den här helgen flyga i väg. För i morgon då åker vi till Örebro. Då är det mathandling, köpa lite prylar och hitta födelsedags present som står på schemat. 

Ska även stanna till i Linde där jag ska möta upp en som jag ska köpa mer bebis kläder (till tjej) av   bland annat en fleecedress, byxor och pyjamas! Jag och Micke som kom överens om att vi inte skulle handla massa tjej kläder innan bebis kommit. Eftersom det lika gärna kan bli en pojke också. Men det är svårt & låta bli ^^

Om det kommer ut en pojke så får jag väl sälja vidare alla flickkläder ;) inte svårare än så. Men efter detta köp ska jag stoppa mig själv.

Och på söndag ska vi till Rundberget och gratta min älskade lillasyster i efterskott :) Sanna min syster fyller 22år idag :D men idag passar det inte riktigt att åka dit så vi firar på söndag.

Nej nu vaknade Kevin från sin tupplur och är ledsen. Måste gå! Uppdaterar mer senare.

Av Therese Lindström - 21 februari 2013 15:22

Det gick bra hos doktorn :) blev en flaska mollipec åt grabben! Så nu hoppas jag att det vänder & att Kevin blir bättre. Själv kör jag också på samma och jag hostar betydligt mindre men bra är det inte :s så nu vet jag vad jag och Kevin har och göra. Shotta medicin... Haha!

Kanske skulle ta mig ann den rena tvätten i tvättkorgen, bädda sängarna och fixa dagens mat. Pasta & korv :p enkelt och gott. Idag får det bli latmans mat ...

Tjoho...

Av Therese Lindström - 21 februari 2013 12:05

I brist på annat så lägger jag in ett gäng bilder (:

 


Babyvakten, ett av dom bästa köpen :)



Sen Kevin kom till världen använder jag bara en "skötväska" . Vilket inte är så kul alla gånger. Så jag budade
på den här väskan på Tradera & vann. Jag fullkomligen älskar denna lilla väska

   


Lite gott ;) kanske inte lika nyttigt som frukt & nötter. Men vad tusan ;)

 

Att knapra i sig lite piller då och då är bra har jag hört ;)

 

V. 28 (27+3)



Min lilla skrutt ligger i magen & jäser. Längtar tills vi mötts <3

   

Magen i vecka 28

 

V. 28 :)

   

Nu ska jag hämta posten och sen hämta den rena tvätten som har hängt på tork. Sen fixa lite mat och sen borde väl klockan snart vara 13.50 då vi åker ner till VC..

Ovido - Quiz & Flashcards