mammatherese

Direktlänk till inlägg 6 maj 2012

Sömnproblem!

Av Therese Lindström - 6 maj 2012 09:35

I natt sov Kevin hela natten i sitt rum, vaknade första gången vid 06.00 Snacka om att jag var stolt. Hoppas han fortsätter sova såhär bra i sitt nya rum   för i såfall har det gått bättre än förväntat. Har räknat med mer krångel än vad det varit.


Jag har alltid haft lätt för att somna om kvällarna! Men när vi fortfarande hade sovrummet här nere så hade vi en period då Kevin krånglade och vaknade om nätterna. Ibland behövde man bara ge honom nappen & han somnade om. Ibland ville han äta eller så var det våran närhet han behövde.


Efter någon vecka så började han åter igen att sova hela nätterna. Men jag låg "helspänd" och lyssnade fall han skulle vakna för jag var så "van" vid det. Så jag började få svårt och slappna av på kvällarna och somna på en gång! Jag pratade med bvc om det här problemet vi hade och då rekomenderade hon att vi kanske skulle flytta upp till övervåningen, så att Kevin skulle få eget rum. Då kanske vi alla skulle kunna sova bra om nätterna. Jag skulle inte längre ligga och lyssna på Kevin när han bökar runt, vänder dig el dylikt. Och Kevin skulle inte störas av oss. När vi vänder oss, snarkar eller prasslar med täcket :)


Nu har det gått två nätter i det nya rummet och jag har stora problem med att somna på kvällarna samt sova hela nätter. I går när vi skulle sova så var jag piss trött men det tog ändå 1½ timme innan jag somnade. Sov sen gott till 03.00 Något gjorde att jag vaknade till och det tog säkert minst 1½ timm till innan jag kunde somna om. Sen nästa gång vaknade jag vid 06.00 Tog in Kevin till oss, matade honom med mat och sen somnade jag om och sov riktigt bra. Men vaknade vid 08.00 då Micke skulle gå upp och då gick jag också upp. Visst skulle jag kunna ha sovit lite till. Men jag vill vara så trött jag bara kan i kväll så kanske jag kan somna bättre :) hoppas på det iaf.


Ska ge det här några dagar till. Fortsätter det att krångla med min sömn så får jag ta mig i kragen & ringa VC. Kanske kan jag få sömntabletter?! men det är absolut sista utvägen. För jag hatar att ta tabletter. Det är inget jag vill trycka i mig och min kropp i onödan. Men är det, det jag måste göra under en period för att få sova så OK?! Men helst vill jag undvika det. Men jag kan heller inte gå trött om dagarna och vara en död zoombi....


Nej nu ska jag ta tag i Kevins rum och försöka få det i ordning. En del saker fattas innan det är hyfsat ok...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards