mammatherese

Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

Hur hade livet sett ut?

Av Therese Lindström - 10 maj 2012 20:01

Ibland brukar jag fundera på hur mitt liv hade sett ut idag, om jag inte hade Kevin. Inte för att jag ångrar Kevin! För det gör jag absolut inte. Livet har fått en helt annan mening sen Kevin kom till världen! Han förändrade mitt liv på några sekunder. I mina ögon är han perfekt. Världens finaste pojke och jag älskar honom så det gör ont  



Livet hade nog sett ut som det alltid gjort, tråkigt och ointressant. Sovit bort halva dagen, suttit vid datorn, glott på Tv och sen försökt gjort någon nytta som att städa. Hehe!


Som sagt är väldigt glad och tacksam för att jag fått världens finaste son som förgyllar mina dagar till det bättre! Som gör att mina dagar blir mer roligare ;)

Korten på bordet, ibland kan jag sakna att bara få vara Therese en stund! Slippa tänka allt som det innebär att vara mamma åt en kille på 7månader. Det vill säga blöjbyten, ge mat, bada, mysa, leka osv. Så någon helg framöver när jag känner att det faktiskt skulle vara välbehövligt då ska jag dra in till stan & shoppa. Kanske ta en fika på något mysigt café. Sova en hel natt och vakna utvilad =) det kanske låter dumt men man måste kunna gå lite egen tid att göra saker man tycker är kul. Oavsett om det handlar om 5min eller 3timmar. Jag ska se till och boka in något kul en dag under en helg så får Micke ta sig ann om grabben! Inte för att han inte hjälper till eller gör något. Men ofast är det jag som sköter allt och det är något som bara blivit ^^ ja dels är det för att Micke jobbar på veckodagarna, så då försvinner ett par timmar. Men Micke hjälper till mer under helgerna såklart. Sen är det bara så, mamma är bäst :D haha



Nej nu orkar jag inte sitta här mer :P dags & stänga av datorn. Sen plocka lite (som jag alltid gör) det sista jag gör. Sen blir det och krypa ner i sängen & sova. Godnatt, sov gott.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards