mammatherese

Direktlänk till inlägg 19 september 2013

Dålig tajming! :P

Av Therese Lindström - 19 september 2013 08:35

Jag brukar kolla på Rederiet på oppetarkiv.se och dom brukar lägga ut Rederiet varannan torsdag! Och jag var helt bombsäker på att det var nästa Torsdag som det skulle få in nya avsnitt. Men kollade för en liten stund sen fall att, och självklart var det ju idag som nya avsnitt hade kommit ut. Snacka om dålig tajming ;) för jag har verkligen inte tid att kolla på något avsnitt just nu :/ men ikväll då SKA jag kolla ett avsnitt iallafall. OM inget annat kommer imellan ;) 

Jag åker som sagt vad till Finland på lördag, alltså det är ju om två dagar, om vi inte räknar med idag. Och jag har massor kvar att fixa inför resan som att tvätta och packa. Sen skriva en inköpslista så vi får med oss lite gott till bussresan som frukt, något att dricka. 

NU börjar jag bli redigt nervös igen ;) jag var där för ett tag sen också, men sen lugnade det ner sig och nu har det kommit tillbaka igen! Haha. Fattar inte varför jag är så himla nervös egentligen för jag vet att det kommer gå jätte bra och jag vet ju hur allt går till. Det vill säga var man hämtar biljetterna och hur man ska gå för att sedan kliva på båten. Men nu åker jag ju i och för sig inte ensam, nu har jag ju mina två barn <3 :) men som sagt det kommer gå FINT. Andas Therese.... 

Det ska bli jätte skönt och åka iväg på denna lilla mini semester. Slippa tänka på vardagens alla måsten som att lämna/hämta på dagis, tvätta, städa och fixa mat. Självklart kommer jag hjälpa mamma med maten, hålla ordning osv. Men det blir ju inte samma sak som här hemma. 

Men uch vad jag kommer sakna älsklingen bland annat. Och sedan min jätte goa och underbara nyfunna kompis som jag smsar och pratar i telefon med ibland. 

MEN jag kommer ju snart hem och då blir allt som vanligt igen ;) 

Isabella ligger och sover. Ska passa på att fixa med lite saker. . 

Ha en underbara dag. Kram från mig

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards