mammatherese

Direktlänk till inlägg 30 september 2013

Feber...

Av Therese Lindström - 30 september 2013 12:06

Hallå... 

Nu tänkte jag ta mig lite tid & skriva lite i bloggen medan Kevin leker och Isabella sover! :) 

Jag och barnen hade det jätte bra på vår lilla mini semester i Finland. Barnen skötte sig jätte bra på både resan dit och även dagarna vi var i Finland. Och det var jätte kul och träffa alla igen <3 Vad gjorde vi? Vi gick en hel del på stan och kikade runt, lekte i lekparken, kollade på film, spelade spel, lekte med leksaker, hälsade på mormor! =) resan hem gick också jätte bra. Kevin roade sig genom att leka i lekrummet, åkte Cars bilen dom hade på båten och så lekte han i bollhavet. Isabella lekte med lite bebis leksaker och spanade runt på allt folk.

Jag är glad för att vi gjorde denna resa! Ett minne för livet :) handen på hjärtat så var det ganska jobbigt också. För Kevin matvägrade, åt stort sätt ingenting och det gjorde att humöret var i bott. Och sen var det lite jobbigt och hålla på att vika ihop vagnen när vi skulle in i hytten. Så det krävdes en hel del planering. Var inte så att vi sprang i onödan till hytten direkt. OM vi skulle åka iväg någon gång igen så kommer jag INTE ta den vagnen vi hade (baby travel dublin) ^^ 


Men annars bortsett från vagnkrångel, Kevins humör så var allt verkligen perfekt. Tusen tack för allting! ^^ =)

Här kommer en hel del bilder, 

                                                                                                                         

Bilderna ligger tyvärr inte i ordning! Men såhär såg det ut iallafall :) 


Igår kväll mådde jag skumt (ont i kroppen, frös och var super trött) det kändes som att jag hade feber men när jag tog tempen så hade jag ingen feber. Vaknade sen på natten av att Kevin väckte mig, gick upp och stoppade om honom i sängen igen! Då kände jag att jag hade fått feber ^^ 

Eftersom jag inte är förkyld el har ont i halsen men bara hade fått feber så tror jag det beror på sömnbrist. Har inte fått sova sådär jätte mycket under veckan så kroppen sa väl ifrån. Men det förstår jag! 

På torsdag fyller Kevin hela 2år. Mammas älskade pojke som börjar bli så stor. Har "beställt" två presenter till honom. Vet inte om det hinner komma innan torsdag (men hoppas på det iallafall) och det blir en stor plansch med Cars att sätta på väggen. Kommer bli skit snyggt! Och han kommer ÄLSKA den. Och sen blir det en flecce filt med Cars på. Tänkte den kommer bli perfekt och ha i vagnen nu när det börjat bli kyligare ute! 

Den 19e klockan 15.00 kommer vi ha kalas för Kevin, då får dom som vill och kan komma och gratta honom i efterskott. Då blir det även något litet paket till från oss! =) 

Anledningen att vi inte ska ha kalaset fören då är för att ekonomin sätter stopp och sen är vi helt slut efter resan. Så det känns inte så kul och dra igång med kalas direkt. Så vi tar det lugnt och planerar lite kalas och tar de det 19e.. 

Nej ska avrunda här. Har lite att fixa med. Kram och heej

 
 
Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

Lisa - mamma till Knut & Agnes & gravid med 3:an

1 oktober 2013 10:50

Vad kul med minisemester och ni ser ut att ha haft det kul! :D jag vill fara ner till min syster i Övik och det var planerat att jag och barnen skulle åka ner med tåg nu i början av oktober. Men pga att renoveringen blivit lite försenad, så blire inte av =/ kan ju inte åka i slutet av oktober pga bäbisen... men det är skönt att få göra såna där svängar, det behövs!

http://mammatillknut.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards