mammatherese

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Therese Lindström - 1 december 2012 08:51

Ibland tänker man inte före. Det har hänt många gånger att jag fått problem med något och vill så gärna lösa problemet själv. Jag funderar en stund & tänker sedan  "Om jag gör såhär, så borde det bli rätt" Oj så skulle jag visst inte ha gjort.

Som ni vet har jag en ny telefon, "en sony experia tipo" . Även om jag har haft den i torsdags så har jag inte lärt mig hur den funkar helt än. För att lära sig nya saker gäller det att klicka sig fram & läsa. Helst använda huvudet.

Jag lyckades lägga till en andra klocka + en annan finess/funktion på telefonens display det vill säga på "framsidan" där man kan ha bakgrunds bild. Jag klurade på det hela kvällen igår hur jag skulle få bort det. För det såg förjävligt ut. När klockan var 23.00 insåg jag att jag måste sova lite.

Kevin vaknade vid 05.00 & ville ha välling. Efter det gick jag tillbaka till sovrummet för och sova vidare. Men kunde inte för jag låg och bara tänkte på problemet på telefon. Så jag tog fram telefon och fortsatte och klura. Hittade något där det stod radera allt på telefon - Ja. Du kan inte ångra dig sen. Vill du fortsätta radera? - Ja. Efter det stängdes telefonen av. Och när jag skulle slå på den gick det inte =/ fick panik. Har jag lyckats med och ta bort allt? Alltså alla program? Neeej. Gick ner och sökte på google, tänkte om jag skulle bli klokare. Men det blev jag inte. Plockade ur sim-kortet och batteriet. Satte tillbaka det och startade telefon på nytt. Men det gick inte!!!!    tog ett djupt andetag och försökte igen och då startade telefon, men det tog en stund. Kollade snabbt in funktionerna och ser att allt är kvar! Pustar ut. Märker sen att alla telefon kontaker är borta. Blir arg på mig själv att jag kunde vara så jävla dum. Plockar åter igen ut sim kortet och batteriet. Sätter in simkortet i min gamla telefon och för över alla kontakter på nytt till kortet. Sedan sätter jag tillbaka kortet i min nya telefon & nu kom alla kontaker tillbaka. Har nu suttit en stund & fixat tillbaka alla inställningar och nu funkar telefon igen. Och jag kommer aldrig  göra saker utan att tänka före..

Julmarknad idag i Rockhammar. Får se om det är något att ha eller ej?! Sen blir det att hopa in på mejk & inhandla lite saker. Sen hem & städa. För i morgon åker julpyntet fram ^^ :D

Nej nu ska jag ta och göra något vättigt en stund.... Ha en underbar lördag! Tänk att idag är det 1december. 23dagar kvar tills jul. Efterlängtade jul!! =)

Ovido - Quiz & Flashcards