mammatherese

Alla inlägg den 6 december 2012

Av Therese Lindström - 6 december 2012 12:46

Jag sitter & tittar på lite namn förslag. Och eftersom vi inte vet vad det är för en liten skrutt som ligger i magen så tittar jag på både flick och pojknamn   

Jag & Micke har bestämt oss för att det blir inga fler barn efter den här. Då vi båda tycker att det räcker med två stycken fina och friska barn. Så det vore extra kul om det blir en flicka den här gången. Så vi får en av varje =D Men skulle det bli en pojke så självklart blir jag jätte glad för det också. Huvudsaken är ju att h*n är frisk. Sen är det bara en bonus om man får det man önskar...

Slänger in några tänkbara namn som jag gillar. Sen får vi se vad Micke tycker om förslagen?! Vi kommer inte bestämma något namn fören bebis kommit ut i Maj <3

Tjejnamn:

Julia
Isabelle/Isabella
Ellen
Evelyn
Thea
Lovisa
Alice,
Stina,
Elin


Finns säker många fler. Men kommer inte på fler just nu. Har ju tid och fundera iallafall. Är ju bara i vecka. 17 av ca 40. Det vill säga 160 dagar typ .

Pojknamn,

Liam,
Maximilian,
Robin,
Tim,
Antonio,
Noel,
Adam,
Maximiliam,
Leon,
Jonathan,
Jonas,
Linus,
Noah.

Har lättare för och hitta pojknamn jag gillar XD

Nej nu ska jag ta och fixa lite mat. Pratade med Helena min syster och det verkar som plogbilen kommer snart. Så hon skulle ta och åka till pappa sen & fixa lite. Sen skulle hon höra av sig. Så förhoppningsvis kanske hon kommer vid 16.00 kanske?! Eller något. Märks :p









Av Therese Lindström - 6 december 2012 12:23

Ett stort grattis familjen Österback till sonen som föddes inatt vid 03.30 Den lilla pojken fick namnet: Benny. Jag hoppas att allt gick bra och att ni mår bra <3 

Tydligen hade Benny ganska bråttom till världen. Eftersom jag läste att du "bara" haft värkar mellan 01.30 till 03.30 då han föddes :)

Det är lite roligt att han föddes just den 6/12. För när jag skrev med Cathrin på Fb härom dagen så gissade jag på att han antingen kommer den 6/12 eller 12/12 (Benny var beräknad 9e) Jag vet inte varför men känslan sa mig att han kommer 6e och det gjorde han    Duktig pojke

 


Orkar inte gå igenom den mil långa listan med de olika stilarna. Försökte gå igeom några stycken. Men hittar ingen jag vill ha. Antingen så syns det inte vad man skrivit här på bloggen eller så ser det ut som jag skrivit på grekiska. Haha! Så nu tänker jag köra med en helt vanlig stil som den här. Så ska jag vid något annat tillfälle om jag får tid över och gå igenom listan bättre. När jag nu får tid för det?! :p

Ute snöar det för fullt. Riktigt mysigt och sitta inne i soffan med tända adventljusstakar & titta ut igenom fönstret. Jag både älskar och hatar vintern :p Jag älskar vintern för snön gör att det blir så ljust & fint ute. Och så är det så fint i alla fönster med alla ljusstkar och så. Men det jag inte gillar med vintern är den hemska kylan =/ och framför allt när det blåser som f*n...

Kevin sover middag & jag sitter här och väntar på besked om min syster kommer eller inte. Just nu väntar hon på att plogbilen ska komma och röja undan snön lite. Men tyvärr kan det dröja innan den kommer eftersom dom har säkert många ställen att ploga på! Så just nu ser det ganska mörkt ut. Och klockan är ju redan 12.42 Men som sagt får väl se. Det finns ju fortfarande hopp.

Nej ska nog knalla ner till tvättstugan kanske? Nej det kan jag inte göra nu. Får vänta tills Kevin vaknat.
Ska nog plocka lite, det kan jag alltid ta & göra. Ha en underbar dag!!!

 

Min ögonsten <3 Jag älskar dig Kevin ..







  

Ovido - Quiz & Flashcards