mammatherese

Alla inlägg den 7 december 2012

Av Therese Lindström - 7 december 2012 19:11

Det blev inte riktigt som tänkt idag. När jag & Kevin kom fram till caféet så ser jag att det är jätte mycket folk där inne. Funderar på vad det är för speciell dag idag? Ser sedan en skylt utanför Ica där det står att café R.50 bjuder på jultallrik. Jaha det förklarar saken varför det var så mycket folk. Eftersom jag och Kevin var lite tidiga så gick vi in på Ica & kikade runt lite. Fick sms från Emma som undrade var vi var? Så jag gick ut igen. Vi funderar hur vi skulle göra? Trängas med allt folk och äta jultallrik vi också? Eller gå in på Ica igen & handla fikabröd och gå hem till mig och fika. Efter lite funderande bestämde vi oss för att trängas med folket på café =D

Jultallriken var helt OK för att vara gratis. Tyvärr var den lite kall. Men man kan ju inte begära att det ska vara perfekt när det var gratis & allt. Till jultallriken fick man ta mjukt bröd, knäckebröd, clementiner och små godis :p på borden stod det loka vatten och julmust! =)

Efter maten där gick vi till Statoil & handlade "lite" godis. Emma och barnen tog sällskap med mig och Kevin för dom skulle till stallet (stallet ligger närheten av där vi bor) skönt med sällskap. Så slapp vi gå ensamma. När vi hade skiljts åt och hade ca 5min kvar att gå började Kevin tappa tålamodet =/ han var trött (har inte sovit någon middag) och hungrig!

Kevin bara krånglade hela tiden. Och jag blev tillslut riktigt irriterad (Inte lätt med dessa gravid hormoner som hoppar & far) höjde rösten lite och sa att nu räcker det med krångel. Och då blev han jätte ledsen =/

När vi hade kommit hem och in till värmen pussade jag honom och sa att jag älskade honom. Sa även förlåt. Har fortfarande dåligt samvete för att jag blev irriterad. Herregud han är ett litet barn. Klart man blir kinkig och krånglar när man är trött och hungrig. MEN ibland blir man irriterad. Man kan inte alltid le och ha tålamod till tusen.

 

Förlåt min lilla älskling för mitt dåliga humör. Brukar inte bli irriterad. Men idag blev mamma det. Och det ska inte hända igen! =) Jag lovar dig det. *Älskar dig* av hela mitt hjärta... Puss & kram

Vilken rolig fredags kväll det är :s Kevin sover sedan 18.15 kanske. Och Micke ligger också och sover :( han kom hem från jobbet & klagade på magvärk och illamående. Får se om det leder någon vart eller inte? Han har druckit samarin och blåbärssoppa . Han sa att det kändes bättre =) så får hoppas det inte blir något mer med det. Men det tror jag inte. För då borde det ha kommit upp el något ..

Sitter här framför datorn & tråkar. Skriver blogg, kollar fb och läser lite bloggar. Inte speciellt road denna fredag kväll! Men vad gör det om 100år?! :p

Funderar på att klä på mig lite kläder och gå ut och skotta av gården lite. Finns ju ändå inget annat att göra. Sen avsluta kvällen med ett avsnitt av Gustavsson 3trappor =D

Godnatt & sov gott.....

Niina, Jag har nyss beställt en julklapp till dig      du kommer bli super glad!!! Var tvungen & berätta det. Lite nyfiken får man göra varandra såhär inför julen.... Nu har du något att fundera på =D blir du inte nöjd så kan jag ta den/det




Av Therese Lindström - 7 december 2012 12:00

När jag vaknade i morse kände jag direkt att jag ville hitta på något med Kevin som inte innebär att vi sitter hemma. Så jag bestämde att det får bli en promenad ner till caféet R.50 & fika lite. Skickade sms till Emma & frågade om hon ville/kunde göra oss sällskap? Och det kunde hon   så hon kommer dit vid 13.30 med sina två barn. Är ju mycket trevligare att fika tillsammans med någon en ensam. Eller äch har ju Kevin & han duger också som sällskap. Men roligt och ha någon vuxen att prata med också.

Ska strax göra oss i ordning & sen dra i väg. Men först stoppa något litet i magen. Skriver kanske mer senare.
Ha en riktigt bra dag /Therese

Ovido - Quiz & Flashcards