mammatherese

Alla inlägg den 5 december 2012

Av Therese Lindström - 5 december 2012 08:57

Godmorgon! Visserligen har jag varit vaken sen 06.10 då väckarklockan ringde. När jag skulle stänga av alarmet så fick jag inte av det. Den fortsatte bara och ringa. Hur jag än försökte så gick det inte och stänga av =/ tillslut fick jag stänga av telefon och starta om den. Hehe!  Kan säga att jag vaknade till iaf.

Var interoligt & gå till dagis idag. För det blåser riktigt kalla vindar =/ och så oplogade vägar vilket gjorde att det gick trögt och skjuta på vagnen. Fick gå ut en bit på vägen/körbanan och gå där för det var bättre väg där. Men kändes inte kul fall någon bil skulle komma. Men det gick bra =p

Idag är det "bara" 7minus ute. Och det är helt okej förutom vindarna. I både måndags och tisdags har vi haft nästan 20- . Trodde det skulle kännas mycket kallare än vad det gjorde ^^ men klädde på mig bra. Hade termobyxor =D utan dom hade jag frysit fast... Allvarligt talat förstår jag inte hur människor "klarar" att gå ut utan termobrallor... Svinkalt utan ju =/

Igår beställde jag 2st julklappar till Kevin. Det blev en ratt som låter till hans bobycar & klistermärken. Köpte en beg bobycar och skicket var väl kanske inte det bästa. Så jag ska "piffa" upp den med ny ratt och klistermärken. 

Sen tänkte jag köpa en pulka också. Men den får han nog före jul eftersom man aldrig vet hur det kommer bli med snö iår. Tänk om han får pulkan i jul och så försvinner snön. Lagom kul! Och sen tänkte jag köpa pussel åt honom för det tycker han är skoj. Sen vet jag inte om jag ska köpa något mer. Han kommer säkert få en del julklappar av släkten också =p

Nej nu börjar magen kurra så jag ska stoppa något ätbart i magen och sen fixa med alla "måsten" . Sen vid 12.30 hämta prinsen <3 när vi kommer hem ska jag slänga ihop en ugnspannkaka. Då Kevin gillar det. Måste fjäska för honom så han äter :D annars petar han bara i maten....

I kväll blir det lite fika .. Lussekater och pepparkakor... Love it!

Nej nu ska jag gå..





Ovido - Quiz & Flashcards