mammatherese

Alla inlägg den 26 november 2012

Av Therese Lindström - 26 november 2012 11:45

Helgen har varit bra, men som vanligt en aning för kort! Fredags var Sara och Joel här en stund. Och det var trevligt =) och i lördags var jag, micke och Kevin i Örebro. Mathandlade på Willys. Kundvagnen var fullproppad med mat. Man kunde nästan tro att vi inte ätit mat på flera dagar och att vi nu köpte så mycket vi bara kunde . Haha! Efter det var vi till Elgiganten och köpte en KARCHER Fönsterputsare WV50+ något som vi velat ha ett bra tag! Efter det åkte vi till City Gross där vi köpte blöjor. Deras blöjor är grymt bra   läcker inte som vissa andra blöjmärken gör och så är det dessutom schysst pris. Sen blev det som vanligt en sväng till Biltema efter det åkte vi hem och packade upp alla varor. Samt käkade lite. Efter maten gick Micke till grannen & hjälpte honom med bilen. Jag och Kevin blev kvar hemma. Vi gick upp till hans rum och lekte lite. Efter det fick han ta ett varmt och skönt bad. Vilket var riktigt uppskattat.. När vattnet var på gränsen till kallt så fick han komma upp och få på sig en pyjamas (klockan var dock bara 17.00) men kändes onödigt och ta på honom kläder för ca 2timmar för och sen byta om till pyjamas. Hehe! När vi kom ner tog jag fram godisskålen och julmust till mig. Och Kevin fick en tallrik med russin och vindruvor som vi mumsade på i Tvrummet framför barnprogramm. Vid 18.20 kom Micke hem. Så Micke och Kevin fick gosa lite innan jag lade Kevin för och sova.. På söndagen, det vill säga igår så kom Sara och Joel hit igen och vi umgicks med dom ett par timmar och det var trevligt. Sen när dom åkt hem så tog jag och Micke en dusch =) (Kevin sov) sen tittade vi på Solsidan och efter det en film....

Idag är det måndag ja, en ny vecka med nya möjligheter ^^ Kevin är på dagis (hämtas om ca 30min) jag har bakat bröd och gjort dagens middag som består av pasta, sallad och lite kyckling! Tror salladen kommer bli god som f*n då den innehåller en del del smarriga saker,

Tomat,
Rödlök,

Gullök,
Gurka,
Majs,
Feta ost,
Räkor,
Kräftstjärtar,
Paprika,
Anannas,
Riven ost, pasta och lite kyckling =D

Kanske finns något mer i som jag glömt. Men tror jag fått med allt. Och brödet blev lyckat (tror jag) ser gott ut iaf.

Nej nu ska jag ta och tjuvsmaka på salladen och sen bädda sängarna lite snabbt. Sen bege sig till dagis och hämta hem min älskade prins <3

I morgon ska jag tvätta fönster med nya maskinen och städa lite...

Ha en underbar dag!

Ps. Angående rubriken så menar jag att ibland... Kan jag göra mycket saker samtidigt. Jag brukar i vanligt fall ha svårt för det :P pga min hjärna inte hänger med alla gånger :S

Ovido - Quiz & Flashcards