mammatherese

Alla inlägg den 30 november 2012

Av Therese Lindström - 30 november 2012 11:51

Tröttnade på stilen jag hade innan här på bloggen. Så nu har jag ändrat till en tillfällig stil. Det finns jätte många att välja på, säkert 50st om inte mer. Och jag hinner inte gå igenom alla stilar nu. Men ska göra det vid annat tillfället.

Vad ska ni göra i helge? Jag ska plocka fram julsaker. Det är ju 1advent på söndag. Har sett på Facebook att det är väldigt många som har tjuvstartat. Men jag väntar in första advent jag   

Jag, Micke och Kevin funderar på att åka på julmarknad. Fick för mig det skulle vara en i Linde. Men verkar inte så    men Micke sa att det skulle vara en i Rockhammar. Så kanske kan  vi dra dit då. För jag vill så gärna besöka en julmarknad. Vilket jag aldrig gjort. Eller nu kanske jag ljuger. Kanske har gått någon gång som barn?! Men inget jag minns.

Apropå på jul och så. Har ni börjat handla julklappar eller är ni kanske klara? Jag har inte köpt en ända :P kanske skulle börja inhandla någon iallafall så man slipper stressa med alla klappar sen... 

Vet ev vad jag ska köpa till mamma/mormor/svärmor. Hoppas bara att "det" jag tänkt finns kvar. Jag såg en sak förut på en affär som kändes SÅ rätt. Så nu håller jag tummarna att den finns kvar. Annars får jag klura ut något annat ^^

Skrev på facebook & undrade om det är julmarknad i Linde eller ej och det var det tydligen! Så ja får väl se vad vi bestämmer oss för. Linde eller Rockhammar. Får Micke bestämma säger han inget av det :p inte riktigt hans grej.. Haha...

Nej nu ska jag käka något lite lätt. Kram och hej

Av Therese Lindström - 30 november 2012 09:23

Igår fick jag ett sms från posten att telefon hade anlänt till Ica. Så åkte ner dit igår & hämtade telefon. När jag ändå var på Ica passade jag även på att handla lite.

Har lekt lite med telefon & är väldigt nöjd. Det ända tråkiga är att kameran inte var någon 5poängare   kanske skulle ha kollat Ninas telefon före innan jag beställde en till mig själv. Hade jag vetat att kameran tar kryniga bilder och att bilderna blir jätte dåliga när det är mörkt i rummet (även fast jag ändrat inställning) så hade jag nog inte köpt just den här telefonen. För en bra/hyfsat bra kamera är A och O. Men skitsamma. Det funkar och ta kort med den. Och vill jag ta bättre bilder så har vi en kamera. Så jag står inte helt utan att kunna ta kort. Men annars är telefon helt okej.

Betyg på telefon 3/5. Och det som drog ner poängen är kameran såklart.

Ska försöka lära mig telefon lite till och sen fixa internet på den så är det bara och tuta & köra. Nu kom Kevin och ser missnöjd ut. Han uppskattar inte mitt data tittande =/ eftersom Kevin inte gillar att jag sitter här så sitter jag inte ofta framför datorn nuförtiden. Går hit och kollar lite snabbt sen går jag och gör något annat..

Vill förresten att det ska komma mer snö så Kevin kan få inviga sin pulka. Men frågan är om den inte är för liten?! måste kolla på det där. Annars får vi köpa ny.. Nej nu ska jag gå! Puss och kram

Ovido - Quiz & Flashcards