mammatherese

Alla inlägg den 9 oktober 2012

Av Therese Lindström - 9 oktober 2012 15:06

Kevin har ätit väldigt dåligt den senaste tiden! Sitter mest och petar i maten eller så äter han pytte lite. Vilket bara gör honom mätt för stunden. Sen är han gnällig mest hela tiden. Men det är förståeligt. Eftersom han har 3tänder på G så gör det väl ont . 

Idag satt vi vid bordet länge. Vilket var länge sen. Sneglade på klockan och insåg att vi suttit där en halvtimme. Kevin bara åt och och åt =D gissa om jag var glad??

Jag hoppas att det håller i sig. Att han fortsätter äta duktigt <3

Har skalat typ miljoner pytte små potatisar. Vilket inte var kul. Kändes som det aldrig skulle ta slut. Hade god lust och slänga skiten. Men det är ju dumt, så det var bara skala och se glad ut ^^

Om en stund ska jag koka potatisen. Fixa spenat och in med laxen i ugnen. Så som ni ser blir det potatis, lax och spenat till middag. Får se om Kevin orkar äta något då? är ju om en timme i och för sig...

Nej nu ska jag gå ner till tvättstugan med "lilleman" och sen byta blöjan. Där efter glo på Tv. Sen fixa den där maten...

Tjolahopp tjolahej på er

Av Therese Lindström - 9 oktober 2012 11:02

Jag lade Kevin för att sova sin vanliga fm vila igår. Men efter 1½ fick jag inse att han inte ville sova någon middag =) 

Lade Kevin vi 18.45, ungefär en 30-40min tidigare. Och snacka om att han var trött, för han slocknade direkt efter att han hade ätit sin välling.

Vid 00.00 tror jag klockan var så vaknade Kevin av att han låg obekväm. Så det var bara lägga rätt honom, sätta på lite musik och sen somnade han gott om! =) och det var länge sen som en natt har varit sådär smidig så det kändes extra kul.

Vid 06.40 vaknade Kevin. Då blev det blöjbyte och dricka välling! Sen somnade vi om och vaknade vid 08.00 Hade lätt kunna sova en stund till. Var riktigt trött. Men var bara och kliva upp!

Tjuvstartade lite på "julen" och käkade julgröt till frukost och det var jätte gott. Micke köpte ju hem en påse igår med grötris det vill säga julgröten man äter tillsammans med en skinkmacka =)

Har sett att Ica fått in pepparkakor nu och på vissa ställen har även julmusten kommit =O lite väl tidigt enligt mig. Det är likom 2månader kvar till jul....

Nästa gång jag ska till affären, så ska jag kolla efter julmust och köpa en. Är grymt sugen på det. Hehe!

Trodde inte Kevin skulle sova någon middag idag förresten. Eftersom han inte ville sova igår. Men vet ni vad? Han ligger och sover. Utan krångel idag.. Vet inte om det är bra eller dåligt? För då kankse jag får springa upp i natt igen.

Nähe nu ska jag ta i tu med den enorma tvätthögen!


 

Ovido - Quiz & Flashcards