mammatherese

Alla inlägg den 30 oktober 2012

Av Therese Lindström - 30 oktober 2012 10:07

Ni har kanske märkt att jag inte uppdaterar lika mycket längre och det beror nog på att jag prioterar andra saker framför bloggskrivandet    Just nu går den mesta fokusen på Kevin och hans inskolning.

Vi är på dagis fram till fm. Och när vi kommer hem då ska det fixas i ordning lite käk och sen är det tvätten och städning på schemat. Och vid 16.30 då kommer sambon hem och då blir det och umgås med honom en stund. Sen vid 18.30 då börjar kvällsbetystyren för Kevin. Det är kvällsmat, pyjamas och ny blöja. Och borsta tänderna. När han är nattad då hamnar man framför Tv och är helt slut efter en lång dag med mycket "måsten" . Sen är klockan helt plötsligt 21.00-22.00 så ni märker att det finns inte mycket tid eller ork till att skriva några rader här....

Med dagis så flyter det mesta på. Kevin verkar trivas som fisken i vattnet. Är alltid glad när vi kommer dit. Busar med barnen och leker med leksakerna. Det ända som han inte verka gilla nå vidare är och vara ute. Men det är inte så kontigt när han inte riktigt kan gå som dom andra barnen. Är ju klumpigt och krypa med tjocka kläder... Men som tur var är dom små barnen inte ute så länge.

Jag kan säga att detta dagis ÄR kanon. En stor eloge till personalen. Dom är toppen! Dom "ser" varje barn och dess behov. Är pedagoiska, hjälpsamma och trevliga...

Nu ska jag ta på mig dojorna och knalla bort till dagis och äta mat tillsammans med dom *ler* sen är dagis tiden slut för idag *ler*

Lämnat min prins 30min själv igår och 1timme idag... Det tar sig sa mordbrännaren, haha

Ovido - Quiz & Flashcards