mammatherese

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Therese Lindström - 10 oktober 2012 12:06

Potatisarna är skalade och står nu och puttrar på spisen! Och jag har gjort i ordning "smeten" till dom blivande köttfärsbiffarna! = ) kollar klockan och funderar på om jag hinner göra biffar och slänga in dom i ugnen? Konstaterar att det är ca 2 timmar tills bussen går. Så jo jag hinner =) Hehe!

Så det ända jag behöver göra när vi kommer hem är och fixa brunsås och duka bordet. Härligt!!!!

Nej ska inte se till och fastna här. Har fortfarande saker och fixa med. Och jag vill ju inte missa bussen eller stressa...

Intressant uppdatering eller ej...

Hörs och syns

Av Therese Lindström - 10 oktober 2012 11:03

Tjo...!

Kevin åt ganska bra med mat igår. Så både jag och Micke sa att nu borde Kevin ändå sova hela natten? Men icke. Han vaknade två gånger för och äta. Och dessutom vaknade han med ca 2 timmars mellanrum. Hm skumt....  Sista gången jag var in och gav välling och sa sen godnatt så hörde jag från vårt sovrum hur han bökade runt sängen och gnällde. Gick aldrig upp och in till honom! Då han var hyfsat lugn. Kanske hade han somnat på en gång men drömde något? Eller så var han bara orolig över något. Jag vet inte riktigt? Men efter 5min kanske så somnade både mamma och Kevin gott om. 

Vaknade vid 8.30 och det var skönt och få sova en stund längre på morgonen. Tack älskade gullunge! Men det hjälper inte mycket tyvärr, är fortfarande trött efter nattens springande ^^

Skulle vara skönt och krypa ner i sängen tidigare idag, runt 20.30-21.00 men eftersom det är efterlyst vid 21.00 så vill man ju inte missa det. Det är ju jätte bra =)


Nej nu ska jag ta och skala lite potatis och sen göra "smeten" till biffarna som vi ska äta idag med brunsås = ) mums. Anledningen till att jag ska göra middagen redan nu är för att jag och Kevin ska till bvc vid 14.30 och kommer inte hem fören 15.40 och då blir det så stressigt och slänga ihop maten då samtidigt som Kevin kanske är trött och grinig eller hungrig. Så därför gör jag maten nu och kan ta det lugnt när vi kommer hem.

Ska ju till bvc på 1års kontroll. Får se om han blir godkänd? Men det tror jag *ler* . Brukar inte vara nå problem med herren och så ska han få spruta =/ vilket är mindre skoj..

Nej lär gå...


 

Ovido - Quiz & Flashcards