mammatherese

Alla inlägg den 15 oktober 2012

Av Therese Lindström - 15 oktober 2012 11:50

Hej! Egentligen har jag inte riktigt tid att sitta här. För jag borde passa på att plocka och äta lite innan kompisen Sarah tittar förbi! För när hon är här då vill jag ju vara social och inte hålla på att plocka eller äta

Men har ju lite att skriva om så jag får helt enkelt skynda mig och skriva och sen fixa det andra. Hehe!


Eftersom Kevin håller på att få tänder (3st) så har han haft riktigt ont och det har inneburit att jag har fått varit uppe med ledsen kille 2-3timmar på nätterna i 4nätter i rad. Så ni kan nog gissa hur fruktansvärt trött jag varit? Och Micke också för den delen. Vem kan sova när Kevin sätter igång? =( 

Men inatt har det varit en jätte bra natt =D Kevin vaknade vid 01.30 och käkade välling och sen somnade han om. Och vaknade nästa gång vid 08.00 Så förhoppningsvis (peppar, peppar) så kanske det håller på att vända.... Hoppas kan man alltid göra *ler*


Förresten idag har jag och Kevin varit på besök på dagiset där han ska börja! =) Tänkte berätta lite om det för er som vill veta...

Kom till dagis vid 09.00.  Helena som kommer bli "Kevins fröken" kom och mötte oss i hallen. Helena visade oss en plats där vi kunde hänga av oss kläderna (Kevins egna plats) för alla barnen har egna platser där dom kan hänga av sig kläderna och sen har dom korgar där man kan lägga i extra kläder osv.

Vid varje plats sitter det en bild på barnet och så står det lite om barnet. Tex jag heter, jag bor med, föddes då, tycker om och tycker inte om. Så på så vis kan barnen hitta sina platser med hjälp av bilden =)

Efter att vi klätt av oss gick vi in till avdelningen. Fick hälsa på all personal och barnen <3 sen satte vi oss vid ett bord där Kevin fick leka med leksaker och jag fick en bunt med papper och en massa information..

Efter det kikade vi runt i lokalerna. Dom hade lekrum och ett rum där dom kunde rita/måla. När vi hade kika klart då blev plötsligt Kevin sugen på att gå ner och leka. Tog 1sekund så var han borta och lekte med leksakerna och barnen. Blygheten var som bortblåst. Och det kändes jätte skönt!

När Kevin hade lekt en stund blev det frukt. Kevin som brukar vara kräsen på att äta käkade en massa frukt, utan problem!

Sen blev det ännu mer lek. Ända tills klockan blev 10.45 då var det dags och gå hem. Och det var väl tur då tröttheten tog över...

Imorgon ska vi tillbaka till dagis igen! Och kommer köra veckan ut...

Förresten en sak som var väldigt roligt är att Kevin går endast 5steg kanske utan stöd hemma. Men där på dagis gick han jätte mycket =D snacka om att jag blev förvånad. Hade jag inte räknat med.

Nej nu ska jag läsa igenom dagis pappren och sen fixa lite...


Ovido - Quiz & Flashcards