mammatherese

Direktlänk till inlägg 7 november 2012

Besviken! :/

Av Therese Lindström - 7 november 2012 09:59

Är grymt besviken på mig själv. Men har bara mig själv att skylla. Det blir som det blir när man köper "girsen i säcken" . Vilket jag aldrig kommer göra igen.

Efterlyste kläder i storlek 80/86 på köp & sälj sidorna. Fick napp av en tjej. Och igår träffades vi vid den plat vi bestämt. Kollade bara lite snabbt i påsen och tyckte det verkade fina kläder. Så jag gav henne 200kr vi kom överens om.

När jag kom hem och plockade upp kläderna i påsen. Ser jag att dom flesta kläderna är för små för Kevin. Det vill säga ser ut och ha krympt i tvätten. Byxor som inte går ner till foten och tröjor som är magtröjor. Ja men snyggt!? Känner mig så besviken.

Dessutom låg det ett par byxor i 74 :O och ett par shorts i storlek 80. Byxorna i 74 kanske hamnade i påsen av misstag. Men shorts vad ska jag med det till nu? Aja.

Frågade denna kvinna nu på morgonen om vi inte kunde lösa problemet på något sätt. Även om jag förstår att det är upp till mig och ha kollat kläderna bättre innan. Men iaf och nepp det kunde vi inte göra. "sälj vidare" . Som någon vill köpa kläder som krympt? Alla kläder var inte i sämre skick. Men 200kr känns nu väldigt dyrt när man ser hur lite kläder som kommer användas! ^^

Så nu får jag åter igen leta vidare efter kläder i storlek 80/86. Men den här gången kommer jag KOLLA på kläderna innan och "mäta" på Kevin. Aldrig att jag gör om misstaget.

Kan inte klandra denna kvinna. MEN hade det varit jag hade jag iaf kunnat gå ner en hundring. Så hade vi båda varit överens.

Aja ..

Nu se Tv en stund och bli på bättre humör =D och sen sätta Kevin bus i ett varmt och skönt bad.. Då han lyckades få tag på Alvedon flaskan och korken öppnade sig så han har typ badat i Alvedon på morgonen.... Dumt av mig, i know...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards