mammatherese

Direktlänk till inlägg 25 juni 2013

Matvägran!

Av Therese Lindström - 25 juni 2013 11:56

Vi har haft så mycket problem när det gäller maten med Kevin, ända sedan han föddes. Och nu känner jag att jag har fått nog. Nu vill jag gå till bott med detta! Försöka se vad det kan vara som gör att han krånglar så mycket. Jag vet att en del barn har sina perioder då barn strejkar kring maten men det har varit något fram & tillbaka hela tiden. Förut var jag orolig men sen försökte jag acceptera att det är SÅ här Kevin är så jag lade det åt sidan och försökte att inte göra en sådan stor grej av det. Men nu krånglar han igen och har dessutom tappat lite vikt. Hur mycket el lite vet jag inte. Mer än att jag ser att något har hänt iallafall... Mammas lilla prins <3

Hade tid på bvc i morse vid 10.00 men missade bussen. Men fick en ny tid i eftermiddag. Och då ska jag se till att vara där i tid. Hehe! Och Susanne på Bvc har lovat mig nu att vi ska försöka reda ut detta. Även om hon också sa som andra att barn har sina perioder. Men det börjar bli lite mycket nu =/

Kevin dricker inte mjök, äter inte smör på mackan, äter inte glass och heller inte yoghurt. Hur det är med filmjök vet jag inte. För det äter varken jag eller Micke så det har vi inte provat. Men antagligen ratar han nog det också. Så Kevin får ju inte i sig kalk och sådant som är bra via det. Visserligen äter han välling och får i sig bra saker via den. Men utöver det så nada. Hade han bara fått i sig lite mer av mjölkprodukter så hade det varit en sak..

Hur som helst jag hoppas vi finner lösnig på problemet! För det är inge kul och ha det såhär =/ alla säger till mig att det inte är något att oroa sig för. Nej kanske inte, men jag känner mitt barn bäst och ingen vet ju exakt HUR det är förutom det jag skrivit. Hur som helst är JAG orolig då gör jag något åt det. Jag kan inte bara släppa det och skita i det då problemen kvarstår. Sen skiter jag i om andra tycker jag är fjantig osv..

Jag kommer kämpa och fixa detta med el utan någons hjäl! And thats it.

Nu ska jag slänga ihop lite käk. Sen plocka undan lite här hemma för och sen gå till bussen med kidsen! <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards