mammatherese

Alla inlägg under juni 2013

:)

Av Therese Lindström - 7 juni 2013 12:09

Innan Isabella kom till världen funderade jag mycket på hur det skulle bli att vara själv med två barn. Men det går som en dans. Har redan under dessa två veckor hittat ett sätt som funkar för oss alla. Det vill säga HUR jag ska lägga upp dagen. Visst är det prövningar emellanåt. Men det gäller bara att ta ett djupt andetag och räkna till 10 och sen köra på :) 

Det var i Augusti som min mens inte kom och jag gjorde ett graviditetstest som visade ett starkt +. Jag och Micke funderade fram och tillbaka hur vi skulle göra? Det var ju inte helt självklart att vi skulle behålla bebisen. För det var mycket att fundera på. Kommer jag orka ta hand om två barn själv när Micke jobbar? är vi redo att börja om igen med en liten bebis när Kevin inte är så gammal? Har vi råd? osv.. Efter lite funderingar så bestämde vi oss för att behålla det lilla miraklet <3 och jag ångrar inte en sekund att vi valde att behålla Isabella <3 hade nog ångrat mig där i mot om vi gjort abort :( även om vi inte hade vetat hur det skulle bli att vara tvåbarnsmamma. Men själva grejen, att vi faktiskt gjort abort...

Jag älskar mina två barn, ni är mitt allt. Tillsammans fixar vi allt <3

Barnen sover middag. Jag ska strax fixa maten. Så vi kan äta den sen när Kevin vaknar. Sen ut och leka som sagt...

Ha en bra dag

Av Therese Lindström - 7 juni 2013 09:57

Mamma älskar er. Oavsett vad som än händer så kommer jag alltid finnas vid er sida. Ni betyder otroligt mycket för mig <3

Kevin                                             
           Isabella

 

Idag fick mamman i huset sovmorgon. Minns inte vad klockan var men tror den var 7.30 :) tack kids! <3 gick ner och hämtade välling till Kevin och ersättning till Isabella. I vanligt fall brukar Kevin ligga i sin säng på sitt rum och äta vällingen, men ibland flyttar jag in honom till vår säng. Så fick det bli denna morgon. Lade Kevin bredvid Isabella! Och det var uppskattat. Kevin är så himla stolt över sin lillasyster <3

Kevin har blivit en riktigt "vilding" och det är näst in till omöjligt och ta kort på Kevin. För han är aldrig stilla :p lyckas man ta ett kort på honom så blir resultatet suddigt =/ men eftersom Kevin åt välling så låg han stilla, för en gång skull. Så jag passade självklart på att ta kort :D

Hur som helst frukosten är intaget. Kaffet sitter jag och dricker nu! Smakar så otroligt gott nuförtiden ;) när jag var gravid tyckte jag det kunde smaka riktigt illa :s Kevin sitter och leker med mina gamla pogg (minns ni?) hehe. Och Isabella sover i babysittern! =)

Om en liten stund ska vi gå ut för lite lek på gården. Sen är det hög tid att sätta igång med maten...

Nej vara lite social....

 

 

<3

Av Therese Lindström - 4 juni 2013 11:55

 
Nu ska jag berätta något, När jag var runt 16-17år då kände jag en stark längtan efter att få ett eget barn. Jag hade en sådan stark längtan att jag klarade knappt av att umgås med någon som var gravid el nyligen fått barn. För det gjorde så otroligt ont inom mig! Och eftersom jag på den tiden inte var intresserad av pojkar, utan flickor så visste jag att det inte skulle bli lätt och fixa det själv. Började sakta men säkert inse att det här med barn får nog vänta!

Jag levde ihop med en tjej förut som jag trodde att jag verkligen älskade. Men efter en tid insåg jag att jag inte kunde leva med henne så vi bröt upp och det var fruktansvärt jobbigt men jag ville inte ta upp mer av hennes tid. Ville att hon skulle gå vidare och leva det liv hon ville... Och jag behövde fundera själv HUR jag skulle göra med mitt liv. Jag visste vad jag ville och det var att skaffa barn men hur och när visste jag inte!

Men så hände något magiskt, November 2010 träffade jag "mannen" i mitt liv som jag är tillsammans med en idag <3 och tillsammans har vi två fantastiska barn som jag älskar mer än allt annat i världen. Tänk vad bra mitt liv blev tillslut. Och jag som trodde att jag aldrig skulle få barn....

   

Jag älskar er <3 <3 <3

Nej nu ska jag ta och gå till dagis. Hämta hem min prins!

Av Therese Lindström - 3 juni 2013 14:12

Båda barnen har sovit bra inatt :) Isabella vaknade endast för att äta, sen somnade hon om! Och Kevin vaknade ingenting alls. Så jag var inte lika trött i morse när det var dags att gå upp! Idag var det första morgonen (sen Mickes pappaledighet) som jag fick ta och göra i ordning båda barnen själv, för och sen dra i väg till dagis med Kevin. Och det gick förvånansvärt bra :) och i tid kom vi också. Till och med lite före 08.00 Fortsätter det att gå såhär bra så kommer det inte vara några problem :D

Lämningen gick sådär. Kevin blev jätte ledsen när jag och Isabella gick! Uffa vad ont det gjorde i mitt mammahjärta. Men jag vet att han blir glad kort efter, det är bara precis när jag går som tårarna rinner.

När jag kom hem från dagis plockade jag undan lite och bäddade sängarna. Sen vaknade Isabella och ville äta. När jag matat klart så lade jag henne i korgen där hon brukar gilla att sova. Men idag ville hon inte alls, lika som igår. Vet inte om hon vill ha närhet bara eller om hon är på väg att få kolik :/ för hon är missnöjd, grimaserar som att hon har ont =/ hur som är hon jätte nöjd när hon får ligga i famnen. Så det blev inte mycket gjort idag.. 

Vid 10.30 kom Bvc sköterskan hit och vägde Isabella. Hon har ökat i vikt, från 3555g till 3580g (om jag nu minns rätt) så det är ju jätte bra. Sen talade vi lite allmänt om allt mellan himmel och jord :D

När Susanne hade åkt. Så åkte jag, Micke och Isabella till stan. Först var vi till polishuset och hämtade ut mitt nya lägg. Sen åkte vi till apoteket :) sen vidare till dagis och hämtade en glad pojke <3 :D

Isabella sover <3 Micke och Kevin är ute och klipper gräset. Jag passar på att sitta här en sväng. Men ska snart ta och göra något vettigt... Sen blir det en kaffe paus på altan!

Ha en bra dag

Av Therese Lindström - 2 juni 2013 19:24

Livet är skört som glas! <3 :/ det gäller verkligen & ta vara på varandra. Tyvärr vet man aldrig när sista stunden är kommen! Det låter hårt, men det ÄR precis så det är.

Tänker på dig! 

(Kan inte säga mer än så)

Verkar som Isabella haft magknip idag! För hon har knappt sovit något, varit ledsen och grimaserat en del. Uffa :/ har gett henne både miniform och även semper magdroppar. Nu äntligen sover hon sen en liten stund tillbaka. Får se hur natten blir? Hoppas på att få sova lite mer än förra natten! Är sjukt nervös för att Isabella ska få kolik. Kevin hade det i 3månader och det var hemskt. Samtidigt som man tyckte synd om honom så höll man på att bli tokig. Han skrek från det att vi vaknade på morgonen tills vi gick och lade oss. Vi hade sådan tur att vi fick sova på nätterna iallafall. Så vi kunde ladda batterierna, så vi hade lite energi till att ta i tu med ledsen pojke! ^^ kolik önskar jag inte ens min värsta fiende. För uffa vad det är jobbigt! men som sagt vad hur man än gärna vill älta så är det ingen idé. Det visar sig hur det blir. Får hon det så får hon det. Och slipper vi så är ingen gladare än vi. Det ända jag kan hoppas på är att det blir ungefär som med Kevins kolik att vi får sova på nätterna :p men man kan inte alltid få som man vill....

Idag har förresten mina två mostrar varit här på en snabb visit :) fick en jätte fin "nappburk" som var formad som en cupcake :D jätte sööööt... Tusen tack!

Ja annars har det inte hänt ett skit.... Nu ska jag ta och äta något och sen bara slappa resten av kvällen tills vi ska sova. Och som sagt jag hoppas barnen tillåter oss sova. Eller rättare sagt hoppas Kevin tillåter oss att sova :P Isabella vaknar ju bara för att äta och sen somnar hon om....

Godnatt, sov gott!

Ps. I morgon ska Kevin ta sitt första dagis foto *stolt som en tupp*

Av Therese Lindström - 2 juni 2013 11:52

Den här natten har varit allt annat än rolig. Vid 02.00 tiden vaknar Kevin & är ledsen. Micke fixar iordning en flaska med välling. När den är urdrucken gick han & lade sig igen. Det är tyst i Kevins rum. Skönt han somnade om tänkte vi. Men 30-40min senare är han ledsen igen. Då går jag in till honom. Lägger rätt honom i sängen och hämtar en flaska välling till. Han äter den och jag återvänder i sängen och hinner stort sätt bara somna om så vaknar Kevin för tredje gången och är ledsen igen. Då går Micke upp denna gång och fixar i ordning en tredje flaska välling. Och efter det blir det tyst på riktigt. Han somnade! :) innan vi somnar om säger jag till Micke att jag blir inte förvånad om Isabella vaknar om 30min och vill äta. Vi somnar om och mycket riktigt vaknar jag 30min senare av att Isabella vill äta. När hon ätit klart, verkar hon nöjd. Jag somnar om och får sova hela 30min för då vaknar hon på nytt och vill käka. Och vid det här laget har mitt tålamod nästan tagit slut =/ men bara bita ihop. Matar & sen skyndar jag mig att somna om och får sova någon timme till. Och vid 7.30-8.00 vaknar Isabella igen och vill äta. Matar och inser att det blir ingen mer sömn för min del :/ egentligen har ju morgonen börjat och det är dags att gå upp! Men när man knappt fått sova dom senaste timmarna så önskar man inge hellre än att få sova en timme till iaf. Men det var bara och gilla läget och gå upp ;) efter två koppar kaffe är jag som folk igen! :) har tagit en tur med dammsugaren, små plockat lite på övervåningen och jag har tagit hand om kidsen! <3 med lite hjälp av Micke.....

Barnen sover och jag sitter här. Tar det lugnt en stund. Men snart ska jag ta och kolla i frysen vad vi ska äta till middag. Skapligt hungrig! :/ sen blir det lugnt resten av dagen... Ja just ja vi ska klippa Kevin som i morgon ska ta sitt första dagis foto <3 ska bli så kul och se resultatet sen :D

Nej lär kila....

Av Therese Lindström - 1 juni 2013 19:45


     


Båda barnen sover <3 och älsklingen är ute i garaget och mekar med Toyotan. Så jag passar på att sitta lite vid datorn. Det finns inte så mycket tid att sitta här nuförtiden. Har fullt upp med att ta hand om barnen, tvätta och städa. Men jag trivs med att mitt liv ser ut såhär. Jag älskar när det händer saker hela tiden :) men så har det inte alltid varit. Tiden då vi bara hade Kevin då hände det inte mycket saker. Var sällan jag hade något inplanerat. Men nu är det fullt upp från de vi vaknar tills vi lägger oss :)

Kevin har visat tydligt att han är svartsjuk på Isabella. Han tycker det är konstigt att det helt plötsligt dykt upp en bebis. Och som dessutom själ mycket av min och Mickes tid. Han som är van att få all uppmärksamhet ;) Jag och Micke försöker turas om att hitta på saker med Kevin så han inte ska känna sig övergiven. Idag tog jag med Kevin till lekparken tyvärr var inte Kevin så intresserad av att gunga el åka rutschkana som jag trodde han skulle vara :p men det kvittar. Huvudsaken han hade kul och han fick egen tid och det är det viktigaste! *ler* får se vad vi ska hitta på i morgon?

Nej nu vaknade visst Kevin :/ hm undrar vad det är? Bäst att avsluta....






Ovido - Quiz & Flashcards