mammatherese

Direktlänk till inlägg 3 februari 2014

En ny vecka! :)

Av Therese Lindström - 3 februari 2014 10:14

Godmorgon! Då var det måndag & vi har en ny härlig vecka att se fram emot :) Fler promenader, inga onyttigheter & lite hemmaträning. Ska strax sätta mig ner och skriva en matsedel, vilket jag aldrig gjorde igår. Underlättar att skriva en matsedel då jag har dålig fantasi vad vi ska äta. Brukar alltid sluta med att jag bara får ta något då klockan stuckit iväg och barnen är hungriga. Mycket roligare när man redan har en maträtt planerad. För det brukar bli mycket godare & roligare att äta den :) 

Idag har Kevin fått inviga sina nya kalsonger med Cars :) och vi har även hämtat ner pottan. Så nu ska vi prova och försöka träna lite på att använda pottan! Ska strax göra i ordning skurhinken fall olyckan är framme så jag snabbt kan torka upp. Ska bli spännande & se hur det går.  

 
Mammas fina och duktiga kille (: 

Igår köpte vi en databurk från en annons på Lindenytt och sen beställde vi trådlöst tangentbord & mus från netonnet:) sen ska vi skaffa netflix :D så snart kommer vi kunna kolla på massa bra filmer på kvällarna på Tv istället för datorn. Ska bli riktigt skönt. Är så trött på att det alltid ska krångla när vi kommer på film på gratissidorna som dreamfilm & swefilmer.. Det blir störningar, går i slowmotion och ibland går det inte ens & komma in på dreamfilm. Och på swefilmer då har dom bara halva filmer. Så nej trött på allt strul :/ det var några som tipsade om att viaplay hade mycket mer filmer, men det var dyrare + att vi redan betalar för Tvkanaler. Skulle nästan bli en kostnad på närmare 1000kr :/ och det känns inte värt det. För man kan ha roligare för dom pengarna :p så det får bli netflix... 


Nej ska starta en tvätt i maskin och skriva matsedeln. Ha en riktigt bra dag! ^^  


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards