mammatherese

Alla inlägg den 9 februari 2014

Av Therese Lindström - 9 februari 2014 14:28

Jag har bestämt mig för att ta en paus när det gäller viktresan. Jag har svårt att fokusera på vikten just nu :/ det handlar inte om att jag är lat. Men känner mig så vilsen över vilken väg jag ska välja. Jag trodde att jag valde rätt, att äta husmanskost, mindre portioner, öka grönsaker & dricka 2L vatten skulle vara det rätta. Men känner mig så osäker. Har fått tips om att börja äta Lchf men känner att jag har ingen riktigt koll på vad man "ska" äta och inte. Och sen känner jag att jag skulle behöva fokusera på lite annat. Det känns inte som det är rätt läge & kämpa med vikten just nu. Så jag tänkte ta den där pausen och sen hoppa på "viktresan" fram till våren. Då det kommer bli lättare att gå promander. Jag tycker det är jobbigt att skjuta på vagnen när vägarna är oplogade, har inga bra skor till att gå promander då skorna jag har nu läcker in vatten & ekonomin tillåter mig inte att köpa nya skor just nu :-/ ja jag vet att det låter som att jag har en massa undanflykter, och ni får gärna tro att det är så om ni vill. Men det handlar bara om att jag inte har motivation just nu :-/ Och har man inte den så är det inte lätt & kämpa med vikten heller. Så vi kör på nya tag till våren. Då ska jag satsa 100%

 

Pojkarna har åkt till Storå, Isabella ligger & sover. Själv har jag startat en film i bakgrunden som jag tittar på lite då och då medan jag skriver här på bloggen :) har precis varit nere i tvättstugan & slängt in lite tvätt i maskinen. Måste tvätta i kapp lite så vi har rena kläder att ta på oss i veckan. Annars händer det väl inte så mycket här hos oss <3 

Ska ta & se filmen en stund nu och njuta av en stunds tystnad ;) ha det bäst


Av Therese Lindström - 9 februari 2014 10:05

Pojkarna är ute och Isabella sover. Skönt med lite egentid :) eftersom jag har ont i ryggen idag så ska jag krypa ner i soffan & se på film en stund. Passa på att vila den onda ryggen. Uch vad jag är less på att ha det såhär! :( är inne på 9e månaden. Verkar som att det är något jag kommer få leva på :/ 

När Isabella har vaknat ska jag slänga in lite tvätt i maskin. Tvättkorgen har åter igen blivit full. Sen blir det nog lugnt resten av dagen! Har inte planerat något i allafall... 

Nej det får bli ett kort inlägg denna gång! 

Ovido - Quiz & Flashcards