mammatherese

Alla inlägg den 17 februari 2014

Av Therese Lindström - 17 februari 2014 15:00

Har ringt & pratat med dom på barnmottagningen nu & det kändes som dom tog mig på allvar :) så nu står vi på väntelistan. Tyvärr kunde det dröja upp mot två månader innan vi får komma dit :/ men huvudsaken är att vi får en tid. Blir det något problem så kommer jag vända mig till dom istället. För bvc har ju ändå inga kunskaper förutom att väga & mäta :/ och det är ju inte så kul och ta upp ett problem och så gissar dom bara! Tar så mycket onödig energi. 

Har dammsugit & torka golven på övervåningen samt städat toaletten. Hann precis blir klar när Isabella blev ledsen & ville sova :) bra tajming! <3 när jag hade nattat henne så dammsög jag och torkade golven nere också. Så nu är det bara & plocka lite och sen är det fint här hemma igen :D 

I morgon är det dagis för Kevin igen :) efter lämningen ska jag och Isabella gå till Ica & handla. Samt ta ut pengar för i morgon "smäller" det, klockan 17.00 JIPPY! 

Resten av veckan vet jag inte riktigt hur den ser ut. Måste försöka fundera lite hur jag ska lägga upp allt. För det ska bakas, mathandla, köpa en kofta till Isabella till dopet, hämta nyckeln till lokalen vi ska hyra, duka där osv... Men en sak i taget så går det nog bra :) 

Nej nu ska jag ta och titta på videoklipp på youtube med sonen en stund innan Bellabus vaknar <3

Av Therese Lindström - 17 februari 2014 11:38

Ska ringa till barnmottagningen vid 13.15 när dom har telefontid & se om vi kan boka en tid för Kevin. Vill få en utredning på hans mage. Se OM det är något som felar :/ sist jag pratade med Bvc om det så sa hon att om hans mage fortsätter krångla så får jag ta kontakt med dom istället & det kanske är det bästa :) för det känns inte som bvc har dom rätta kunskaperna i annat än när det gäller väga & mäta. Jag hoppas på ett sätt att dom kanske kan hitta något som inte stämmer så vi kan ge han rätt hjälp och han får bli bättre i magen. Men på ett sätt hoppas jag inte det är något. För det är ju inte kul OM det är något som laktos el gluten :/ för då gäller det att vi får tänka om när vi ska handla. Och kolla över om han kan äta det eller ej. Men som sagt man vänjer sig :) det kanske är lite krångligt till en början. Men huvudsaken är ju att Kevin slipper problem! ^^ 

Nej nu ska jag ta & fixa lite mat. Idag blir det ris & chili corn carne. Inte sådär jätte sugen men ibland får man "gilla" läget ;) jag & älsklingen kollade över vad vi hade i frysen & gjorde en matsedel för veckan & idag får det bli detta.. 




Ovido - Quiz & Flashcards