mammatherese

Alla inlägg den 12 februari 2014

Av Therese Lindström - 12 februari 2014 20:36

 
När älsklingen ska lägga Kevin behöver han bara lägga honom i sängen & sen gå ner. Och Kevin somnar inom loppet av 5min. Men när det är min tur och lägga honom då måste jag ligga bredvid honom till han somnar. Och det brukar ta ca 10min. Men ikväll låg jag bredvid honom i 30min & han sov fortfarande inte. Så jag gick ner & älsklingen gick upp & testade. Och ja max 5min var han där uppe & kom sedan ner. Inte ett ljud hördes från Kevin sen. Förstår verkligen inte varför älsklingen kan lägga honom utan protester, medan jag ska promt ligga bredvid. Undrar om han har svårt att "skilja" sig ifrån mig bara. Som sagt detta är för mig en gåta <3 

Hur som helst barnen sover, älsklingen är ute i garaget. Och jag sitter här. Ska snart dra på en film. Sedan blir det sängen & sova ett par timmar. Är ganska trött, då det blev sent i säng igår.... Jaja ;) nääää godnatt


Av Therese Lindström - 12 februari 2014 09:56

    

Idag ansökte jag om dagisplats till Isabella, tanken är den att hon ska börja på dagis i augusti :) vart har tiden tagit vägen? Jag som tyckte att hon föddes nyss och snart är hon 9månader <3 stoppa tiden. Det är liksom "bara" 3månader kvar och sen fyller du 1år :O så snart har jag ingen liten bebis längre. Utan en stor flicka :p

Hua... Idag är jag galet trött :/ jag och älsklingen tittade på en film igår (sveriges sjukaste film) jag loooovar. Så vi kom inte i säng fören 22.45 Och Isabella vaknade vid 5.30 och ville ha välling. Och efter det var det ingen idé att somna om då klockan ringer 06.05 Känns som jag skulle kunna somna ståendes :/ blää. Skulle kunna lägga mig & sova en stund när Isabella ska lägga sig om en stund. Men brukar inte kunna komma till ro och somna när Kevin är på dagis så får vila lite i soffan & titta på repris av familje annorlunda :D 

Åh neeeeej det vräker ner snö! Kul och gå till dagis sen :/ hela vagnen kommer vara full av snö och så drar man in skiten och så blir det blött på golvet. Jippy el något. 

Nej lägga tösen som tappat orken att vara vaken... 

Ha en bra dag. Det ska vi försöka ha :) 



      
   

Ovido - Quiz & Flashcards