mammatherese

Alla inlägg den 19 februari 2014

Av Therese Lindström - 19 februari 2014 19:41

 

Tog tempen på Kevin tidigare då jag misstänkte att han hade feber & mycket riktigt så var det så. Han hade lite över 38. (Kevin ville dubbelkolla om han verkligen hade feber som jag sa så han tog tempen på kinden) tokungen <3 

Det var inga problem med att natta Kevin i kväll <3 dels var han helt slut då hans bästa kompis var här tidigare & trots febern så levde dom som små rövare ;) tog tempen innan jag lade honom sen & febern har höjts :( hoppas att han kan sova gott inatt så han kan sova bort febern. Så mår han förhoppningsvis bättre i morgon! Isabella är feberfri, hon är "bara" förkyld. Peppar, peppar. 

Så ja här hemma har vi sjukstuga <3 hoppas barnen mår bra tills på söndag då vi hade tänkt döpa Isabella (:
Nej ska ta och luta mig tillbaka i soffan en stund & glo lite på Tv. Sen blir det & krypa ner i sängen & sova lite. 
Är ju en ny dag i morgon också.. Godnatt <3

Av Therese Lindström - 19 februari 2014 09:17

"Hemligheten" jag skulle göra igår var att jag skulle klippa mig :) till en början tänkte jag bara tunna ut håret lite & klippa upp det men inte ta så mycket på längden. Men när jag googlade på olika frisyrer så hittade jag denna

 
och blev "kär". Så jag bestämde mig för att jag ville klippa mig lite kortare :) då jag inte orkar ha långt hår för Isabella drar alltid ihåret och det är så jobbigt :/ 

Här är resultatet, 

   

Det blev kanske inte och se exakt ut som på bilden då jag inte hade lika lång lugg som henne. Men det blev snarlikt. Hur som helst blev jätte nöjd iallafall och det är huvudsaken! Funderar på att prova och platta det och se hur det blir och se ut. För då kanske jag ska ha plattat hår på dopet :-D skulle vilja färga håret också. Men sist jag färgade håret blev jag missnöjd så jag vågar inte chansa igen.. Hehe! Så det får vara som det är... 

Igår lade vi båda barnen vid 19.10 men ingen av dom ville sova. Isabella fick komma ner efter en liten stund då hon började skrika :/ anntingen var hon inte så trött el så hade hon ont i munnen. Kevin kämpade vi i nästan två timmar med att få honom att somna. Men han vägrade :/ tillslut gav vi upp och han fick vara uppe och leka tills vi lade oss vid 21.45 Det verkar som att det är eftermiddagsvilan på dagis som är boven :/ så jag ska prata med dagis om det och säga att dom får minska på sömnen el ta bort den helt. För när han inte varit på dagis och inte sovit middag hemma då har han somnat inom 10-15min och det är stor skillnad mot hur det var igår. Då nattningen pågick nästan 2h och han hade fortfarande inte somnat och då låg först älsklingen bredvid honom och sen testade även jag. Men nopp! 

Så det blev ingen dagis idag :/ för jag var så otroligt trött då jag knappt sovit något inatt för jag vaknade till varje gång han hostade. Och sen blev det så sent för barnen i säng så jag tror inte dom skulle orka gå upp tidigt :-/ 

Jaha nej nu ska jag se familjen annorlunda i repris och sen leka med barnen en stund <3 ha en bra dag
   

Ovido - Quiz & Flashcards