mammatherese

Alla inlägg den 6 februari 2014

Av Therese Lindström - 6 februari 2014 19:15

 
Var är du motivationen?! När jag hade bestämt mig för att påbörja min vikresa så hade jag massor med motivation. Och när vågen visade minus fyra kilo så kändes det som en "kick". Jag försökte hålla mig borta från onyttigheter på vardagarna och körde sen en dag under helgen som jag fick ha en "äta gott dag". Men det goda fortsatte in på den nya veckan. Det var som en "gubbe" i hjärnan sa till mig att även om det är tisdag så ät en liten godisbit. Det är inte så farligt! Men en godisbit blir gärna flera :/

Jag köper inte hem så mycket godis och när jag äter utav det så äter jag inte super mycket heller. Men det blir ju gärna att man går och nallar av det som finns kvar under veckan! Och jag vill heller inte köra stenhårt att absolut inte äta någonting heller. För det känns så tråkigt :/ tycker faktiskt att man ska kunna unna sig också. Jag har fått tips att äta lite nötter el äta frukt. Och det tycker jag om så jag har inga problem med det och tycker oftast att det stillar mitt sug. MEN många säger ju att det inte är bra det heller. Det känns som det är så mycket "ajabaja" när man vill äta nyttigt :/ har också fått tips om att prova på LCHF. Och ja det låter intressant men att utesluta potatis, pasta och ris som jag älskar känns sådär :/ för jag vill ju inte sluta äta sånt för resten av mitt liv. För jag tycker det är så gott ;) och jag vill ju inte ta bort det nu medan jag håller på viktminskningen och sen tappa ett par kg för och sen börja äta det och gå upp allt. Uch vilket dilemma det är :-/ och jag vill ju inte tillaga en massa special rätter till mig. För det känns som jag ägnar mycket tid till att laga mat ändå. Jag vill ju detta, men det är så svårt. Varför ska allt vara en sådan djungel??? :/ 

Jag är dödstrött och barnen krånglar. Yeej! Får väl avrunda här... 

Av Therese Lindström - 6 februari 2014 14:53

Tack älskling, Kevin, Isabella, Ted, Vicky och Ian för en riktig lyckad dag/kväll :) det får vi göra om! Fast nästa gång får vi inte komma på att åka på roadtrip så sent på kvällen. Eller vad säger du Vicky? Från ingenstans fick vi för oss och åka till Kopparberg där vi handlade på affären Lådan! Och påväg hem blev Micke och Ted sugna på hamburgare och vill åka till Mcdonalds. Men eftersom klockan började bli mycket så bestämde vi oss för att "bara" åka till Linde och käkade på Kebabhuset, där vi käkade hamburgare. Och det var gott :) 

När vi kom hem skyndade vi och lägga barnen. Men dom hade svårt att komma till ro och somnade inte fören vid 22.00 Alla vi 4 har sovit dåligt inatt så det har inte blivit mycket sömn för någon :/ och självklart vaknade båda barnen vid 05.30 :o jag som trodde jag skulle få sovmorgon, men det sket sig rejält. Försökte få dom att somna om en bra stund. Men icke! Tillslut gick jag ner och hämtade välling till Kevin för jag tänkte han kanske kunde somna om igen efter det. Men nej du han vägrade. Så vi låg kvar i sängen & vila en stund och sen gick vi upp! :) 

Trodde Kevin skulle vilja sova lite middag en stund då han är pisstrött, men han vägrar :/ så jag vet en som kommer somna inom några sekunder ikväll :D 

Nej ska ta mig ann om uttråkade Kevin. Leka lite med honom innan det är dags och göra mat. 

Ovido - Quiz & Flashcards