mammatherese

Direktlänk till inlägg 6 februari 2014

Var är du motivationen?!

Av Therese Lindström - 6 februari 2014 19:15

 
Var är du motivationen?! När jag hade bestämt mig för att påbörja min vikresa så hade jag massor med motivation. Och när vågen visade minus fyra kilo så kändes det som en "kick". Jag försökte hålla mig borta från onyttigheter på vardagarna och körde sen en dag under helgen som jag fick ha en "äta gott dag". Men det goda fortsatte in på den nya veckan. Det var som en "gubbe" i hjärnan sa till mig att även om det är tisdag så ät en liten godisbit. Det är inte så farligt! Men en godisbit blir gärna flera :/

Jag köper inte hem så mycket godis och när jag äter utav det så äter jag inte super mycket heller. Men det blir ju gärna att man går och nallar av det som finns kvar under veckan! Och jag vill heller inte köra stenhårt att absolut inte äta någonting heller. För det känns så tråkigt :/ tycker faktiskt att man ska kunna unna sig också. Jag har fått tips att äta lite nötter el äta frukt. Och det tycker jag om så jag har inga problem med det och tycker oftast att det stillar mitt sug. MEN många säger ju att det inte är bra det heller. Det känns som det är så mycket "ajabaja" när man vill äta nyttigt :/ har också fått tips om att prova på LCHF. Och ja det låter intressant men att utesluta potatis, pasta och ris som jag älskar känns sådär :/ för jag vill ju inte sluta äta sånt för resten av mitt liv. För jag tycker det är så gott ;) och jag vill ju inte ta bort det nu medan jag håller på viktminskningen och sen tappa ett par kg för och sen börja äta det och gå upp allt. Uch vilket dilemma det är :-/ och jag vill ju inte tillaga en massa special rätter till mig. För det känns som jag ägnar mycket tid till att laga mat ändå. Jag vill ju detta, men det är så svårt. Varför ska allt vara en sådan djungel??? :/ 

Jag är dödstrött och barnen krånglar. Yeej! Får väl avrunda här... 

 
 
Emmy

Emmy

7 februari 2014 22:52

Hej!
Jag började med lchf oktober sen blev det en paus men sen 8 jan så har jag ätit lchf och jag älskar bröd och pasta men har hittat massa alternativ och jag mår så himla bra. Det är svårt i början men nu skulle jag aldrig kunna tänka mig äta pasta igen. Finns massa bloggar och inspiration där ut. Har du några funderingar så får du gärna höra av dig. Lycka till du måste bara ta beslutet👍

http://www.emmyhedman.bloggportalen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards