mammatherese

Direktlänk till inlägg 9 februari 2014

En paus ...

Av Therese Lindström - 9 februari 2014 14:28

Jag har bestämt mig för att ta en paus när det gäller viktresan. Jag har svårt att fokusera på vikten just nu :/ det handlar inte om att jag är lat. Men känner mig så vilsen över vilken väg jag ska välja. Jag trodde att jag valde rätt, att äta husmanskost, mindre portioner, öka grönsaker & dricka 2L vatten skulle vara det rätta. Men känner mig så osäker. Har fått tips om att börja äta Lchf men känner att jag har ingen riktigt koll på vad man "ska" äta och inte. Och sen känner jag att jag skulle behöva fokusera på lite annat. Det känns inte som det är rätt läge & kämpa med vikten just nu. Så jag tänkte ta den där pausen och sen hoppa på "viktresan" fram till våren. Då det kommer bli lättare att gå promander. Jag tycker det är jobbigt att skjuta på vagnen när vägarna är oplogade, har inga bra skor till att gå promander då skorna jag har nu läcker in vatten & ekonomin tillåter mig inte att köpa nya skor just nu :-/ ja jag vet att det låter som att jag har en massa undanflykter, och ni får gärna tro att det är så om ni vill. Men det handlar bara om att jag inte har motivation just nu :-/ Och har man inte den så är det inte lätt & kämpa med vikten heller. Så vi kör på nya tag till våren. Då ska jag satsa 100%

 

Pojkarna har åkt till Storå, Isabella ligger & sover. Själv har jag startat en film i bakgrunden som jag tittar på lite då och då medan jag skriver här på bloggen :) har precis varit nere i tvättstugan & slängt in lite tvätt i maskinen. Måste tvätta i kapp lite så vi har rena kläder att ta på oss i veckan. Annars händer det väl inte så mycket här hos oss <3 

Ska ta & se filmen en stund nu och njuta av en stunds tystnad ;) ha det bäst


 
 
Ingen bild

Sofia

9 februari 2014 16:46

Det handlar inte om att vara lat, utan det handlar om att tiden ska vara rätt, det gäller att fokusera på det som känns viktigast i nuet,jag tror på dig och jag tror att du kommer klara det när du är redo för det. Jag har själv gjort en viktresa och det går bra, har gått ned hur mycket som helst, men jag tog tag i det när tiden är rätt. Lycka till!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards