mammatherese

Direktlänk till inlägg 19 februari 2014

"Nu är det klippt"

Av Therese Lindström - 19 februari 2014 09:17

"Hemligheten" jag skulle göra igår var att jag skulle klippa mig :) till en början tänkte jag bara tunna ut håret lite & klippa upp det men inte ta så mycket på längden. Men när jag googlade på olika frisyrer så hittade jag denna

 
och blev "kär". Så jag bestämde mig för att jag ville klippa mig lite kortare :) då jag inte orkar ha långt hår för Isabella drar alltid ihåret och det är så jobbigt :/ 

Här är resultatet, 

   

Det blev kanske inte och se exakt ut som på bilden då jag inte hade lika lång lugg som henne. Men det blev snarlikt. Hur som helst blev jätte nöjd iallafall och det är huvudsaken! Funderar på att prova och platta det och se hur det blir och se ut. För då kanske jag ska ha plattat hår på dopet :-D skulle vilja färga håret också. Men sist jag färgade håret blev jag missnöjd så jag vågar inte chansa igen.. Hehe! Så det får vara som det är... 

Igår lade vi båda barnen vid 19.10 men ingen av dom ville sova. Isabella fick komma ner efter en liten stund då hon började skrika :/ anntingen var hon inte så trött el så hade hon ont i munnen. Kevin kämpade vi i nästan två timmar med att få honom att somna. Men han vägrade :/ tillslut gav vi upp och han fick vara uppe och leka tills vi lade oss vid 21.45 Det verkar som att det är eftermiddagsvilan på dagis som är boven :/ så jag ska prata med dagis om det och säga att dom får minska på sömnen el ta bort den helt. För när han inte varit på dagis och inte sovit middag hemma då har han somnat inom 10-15min och det är stor skillnad mot hur det var igår. Då nattningen pågick nästan 2h och han hade fortfarande inte somnat och då låg först älsklingen bredvid honom och sen testade även jag. Men nopp! 

Så det blev ingen dagis idag :/ för jag var så otroligt trött då jag knappt sovit något inatt för jag vaknade till varje gång han hostade. Och sen blev det så sent för barnen i säng så jag tror inte dom skulle orka gå upp tidigt :-/ 

Jaha nej nu ska jag se familjen annorlunda i repris och sen leka med barnen en stund <3 ha en bra dag
   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards