mammatherese

Direktlänk till inlägg 26 februari 2014

Jag tror på detta! :)

Av Therese Lindström - 26 februari 2014 11:17

Kevin är på dagis & gör av sig med lite energi, sambon jobbar & sliter. Och Isabella tar en välbehövlig tupplur :) Jag själv hamnade framför datorn en kort sväng. Men ska strax plocka lite :) sen fixa lite lunch. Efter det blir det en promenix till dagis & hämta min fina prins <3 

Igår när jag skulle fixa lite lunch ringer dagis. Många tankar snurrade i huvudet innan jag svarade. Men som tur var hade ingenting hänt :) Annelie undrade bara hur vi skulle göra med Kevins vila?! förut sov han en timme på dagis. Men vi har beslutat oss att ta bort vilan OM han orkar. För när han sover så länge på dagis så vill han inte lägga sig vid 19.00, utan är uppe då till 22.00 och det är ju på tok försent om man ska upp vid 06.30-06.45 dagen efter :/ så jag testade och höll Kevin vaken hela dagen & det gick bra :) han var lite gnällig, men inte mer än vanligt och tvärslocknade vid 19.00

 
Tröttisen igår på väg hem från dagis (: får se hur det går idag?! 

Idag slängde jag ihop en milshake/drink som bestod av hallon, mango, vaniljglass & mjölk. Den blev gudomligt god! Isabella smakade 3-4 skedar sen ville hon inte ha mer. Tror hon tyckte den var för kall och sen hade hon ätit massor innan så hon var säkert mätt också.
 

Värken jag har i ryggen har jag nu förstått att det verkar vara ischias (gillar inte ordet, lyckas aldrig uttala det rätt) hehe! Och igår när jag hade en sådan där jobbig dag så satte jag mig ner & läste om det. Och det handlar om att det är en nerv som ligger i kläm. Hittade ett youtube klipp om en övningar man kunde göra så jag provade dom lite igår och vaknade smärtfri i morse :) och har nu varit uppe sen klockan 06.15 och har fortfarande inte kännt av något. Annars brukar värken finnas redan på morgonen el smyga sig på efter en stund. Så jag ska fortsätta med övningarna :) och hoppas jag blir av märken helt sen. Läste kommentarer en kille hade fått som lade ut en övning han visade och han hade fått bra omdöme som att folk blivit av med ischiasen pga övningarna! Så jag hoppas det hjälper mig också. OM det inte gör det så får jag ringa vårdcentralen & kanske träffa en sjukgymnast.. Men det hoppas jag att jag slipper :) 

Nej nu ska jag sätta fart & fixa det sista innan Isabella vaknar.! Ha en riktigt bra dag. Det ska jag ha

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards