mammatherese

Alla inlägg den 7 november 2013

Av Therese Lindström - 7 november 2013 18:29

I måndags kom min älskade lillasyster Helena hit och har sovit här hos oss tills idag! (El en av nätterna sov hon hos sin kompis) Det har iallafall varit jätte mysigt och haft henne här. Även om vi inte har gjort sådär jätte mycket. Uch vad jag saknar henne redan <3 

Har duschat med min lilla prins. Först satte han sig på tvären och tjurade ;) men sen när vi väl var uppe på toa så blev han glad :-) och han flummade riktigt medan vi duschade. Antar att han tyckte det var skönt. Då han svettats en del :-/ 

(Barnen är genomförkylda. Jag är bara lite snorig, känner mig mest konstig i halsen) Micke har än så länge klarat sig! "peppar, peppar" 

Troligen nästa vecka kommer jag få hämta ut ett paket från Buzzador! YES jag blev antagen denna gång. Sist jag fick ett paket var när Kevin var liten. Jag har dock inte lagt intresse på alla kampanjer som varit och när jag visat intresse så gick turen till andra :-/ men nu så :D 

Nä pussa lite på prinsen och leka lite med honom innan han ska i sängen & sova! Sen blir det koppla av i soffan och glo på Tv. Blir lyxfällan :))) 

Godnatt


Av Therese Lindström - 7 november 2013 13:03

Man vet att man är mamma, 

* När inte får bestämma sömnen själv (alltså hur mycket man vill sova)
* När man alltid har minst en fläck på kläderna
* När man alltid måste planera innan man går till affären el bussen
* När det inte spelar någon roll hur mycket man än plockar så är det ändå stökigt
* När man ser en massa handavtryck på fönsterrutorna
* När man har hjärtat i halsgropen ca 1000gånger per dag
* När man hör ordet mamma 1000gånger per dag
* När man är dödstrött redan vid 19.00 

* När man stannar hemma en fredag kväll & myser med sina barn
* När man kan diskutera vad som helst vid matbordet allt från bajs till snoriga näsor
* När man ska köpa kläder till sig själv och kommer hem med kläder till barnen
* När man blir överlycklig när barnet satt sig på pottan för första gången
* När man blir löjligt glad när en leksaks katalog kommer med posten
* När man får vänta med att äta för att serva sina barn före

Livet som mamma är UNDERBART, tidskrävande och ibland tufft. Men ångrar INTE en sekund att jag valde att skaffa barn! <3 dom har förändrat mitt liv, till det bättre =)) 

Av Therese Lindström - 7 november 2013 13:03

Man vet att man är mamma, 

* När inte får bestämma sömnen själv (alltså hur mycket man vill sova)
* När man alltid har minst en fläck på kläderna
* När man alltid måste planera innan man går till affären el bussen
* När det inte spelar någon roll hur mycket man än plockar så är det ändå stökigt
* När man ser en massa handavtryck på fönsterrutorna
* När man har hjärtat i halsgropen ca 1000gånger per dag
* När man hör ordet mamma 1000gånger per dag
* När man är dödstrött redan vid 19.00 

* När man stannar hemma en fredag kväll & myser med sina barn
* När man kan diskutera vad som helst vid matbordet allt från bajs till snoriga näsor
* När man ska köpa kläder till sig själv och kommer hem med kläder till barnen
* När man blir överlycklig när barnet satt sig på pottan för första gången
* När man blir löjligt glad när en leksaks katalog kommer med posten
* När man får vänta med att äta för att serva sina barn före

Livet som mamma är UNDERBART, tidskrävande och ibland tufft. Men ångrar INTE en sekund att jag valde att skaffa barn! <3 dom har förändrat mitt liv, till det bättre =)) 

Ovido - Quiz & Flashcards