mammatherese

Alla inlägg den 13 november 2013

Av Therese Lindström - 13 november 2013 19:59

Blir så less! :/ tänker inte lägga ner mer energi nu. Bättre & lägga ner sin energi på viktigare saker! Som mina två underbara barn, som jag älskar mest av allt. Och även min grymt fina sambo som betyder allt för mig :) 

Orkar inte bli så jävla besviken hela tiden! ^^ 



Har städat undan bacillerna idag. Har tvättat barnens snuttefiltar, kokat Kevins nappar & barnens nappflaskor. Samt bäddat rent i sängarna :) såhär gör jag efter alla sjukdomar (när vi väl får några vill säga) och jag tror det hjälper faktiskt, för som sagt vi är nästan aldrig sjuka.... 

Många som inte gör såhär, och då finns ju många baciller kvar och då går det bara runt, runt! ^^ vem vill vara sjuk typ jämnt? tar ju inte lång tid och "sanera" lite ;-)

Kvällens sysselsättning är fixad och med det säger jag GODNATT! 

Av Therese Lindström - 13 november 2013 10:07

Godmorgon! 

Som ni kanske vet har jag en del problem med svanken & det är så frustrerande att aldrig få vakna utan värken. Så nu har jag bestämt mig för att från och med idag ska jag göra lite ryggövningar och det ska göras varje dag i 1månad. Jag hoppas att det blir bättre. Om det inte blir bättre får jag luska vidare för jag tänker inte ge mig nu! Nu ska jag gå till botten med detta problem :/ 

Det konstiga är att om jag går upp vid 06.00 tiden, då slipper jag värken. Men om jag sover lite längre än så då får jag jordens värk. Så jag blir straffad om jag väljer att ta sovmorgon! ^^ jag vet inte om det beror på sängen, ska prova och ta bort den tjocka bäddmadrassen under 1-2månader också för och se OM det kan vara det?! Jag provade och tog bort den förut, men gav upp efter 2 nätter typ. Men nu ska jag låta det gå längre tid :) 

Idag ska jag städa undan alla baciller. Så idag ska jag bädda rent i alla sängarna, tvätta upp snuttefiltarna, koka Kevins nappar och koka barnens flaskor :) sen blir det och dammsuga lite. 

Nästa vecka ska Kevin tillbaka till dagis igen! :) meningen var den att han skulle ha hått denna vecka. Men på tisdag morgon mådde jag inte så jätte bra så då fick han vara hemma och idag vaknade vi vid 08.00 så då blev det att han får stanna hemma idag med. Och i morgon är det ingen idé för bara en dag. Då Kevin bara kommer tycka det blir konstigt. Så vi kör på ledigt denna vecka och satsar järnet nästa vecka =) 

Nej nu ska jag ta och lägga gumman så hon får sova middag. Och sen blir det lite lek med sonen <3 sen fixa lite mat, hämta posten och sen städa undan äckel baceillerna.... 

Ha en super bra dag! =) 

Ps. Gjorde en övning idag lite för hastat så nu sitter man med nack värk också . Jippy!

Ovido - Quiz & Flashcards