mammatherese

Alla inlägg den 8 november 2013

Av Therese Lindström - 8 november 2013 19:29

Godkväll... 

Idag har det varit en halv jobbig dag! Båda barnen är genom förkylda och Isabella hade lite feber. Kevin låg inte långt i från feber han heller :/ så humöret har väl inte varit det bästa kanske. Men det är förstårligt. Men efter en några timmar med massa gnäll så blir man helt slut. Och jag mår väl inte helt 100 jag heller. Lite små snorig och känner mig konstig i halsen. Men inte värre än så, peppar peppar! 

Barnen sover sen ett tag tillbaka! Skönt för dom små liven :) älsklingen är & hjälper grannen. Och jag sitter här och kikar runt på nätet. Sitter och kollar på lite leksaker och kläder. Vet inte om jag ska beställa något el om jag köper på affärer. 

Fick för en liten stund sen besök, en snabbis. Av pappa som kom med mitt jätte fina halsband med en groda på! Jag samlar nämligen på grodor. Så klart jag lär ha ett halsband med groda på som jag alltid kan bära med mig! <3 tack snälla. Det var jätte fint. Precis i min smak.... 

Haha drömde inatt igen en sådan konstig dröm. Undrar varför jag drömmer om graviditeter? :P tror det har med att göra att jag är med i lite "mamma grupper" på facebook där man läser mycket om just graviditeter. Och dessutom vet man ju några som är gravida så det blir väl att jag drömmer om det också! 

Hur som helst inatt drömde jag att jag pratade med en barnmorska. Jag sa, varför känns det som att det sparkar & rör sig väldigt mycket i magen, på vänstra sidan. Jag borde inte vara gravid. Då sa barnmorskan vi gör ett ultraljud och kollar. Jag var verkligen skit deppig för jag ville ju inte ha flera barn så jag var rädd att jag var gravid. Ultraljudet gjordes och det var inte för jag var gravid. Det var tydligen pga tarmarna :O mysko dröm? eh ja... 

Jaha nä ska avrunda här. Blev mycket babbel från min sida här ;) inge ovanligt.. Godkväll

 

Av Therese Lindström - 8 november 2013 08:17

Sovmorgon till 07.50, tack gumman! <3 Men tyvärr pallar inte ryggen det. Om jag går upp vid 06.00 då slipper jag värken i ryggen, men sover jag längre en det då får jag jordens värk :-/ ganska konstigt. Suck, är "bara" 26år och en massa problem med ryggen. Det är inte kul det. 

Ändrade planer, Jag har skrivit till familjen/släkten på facebook att jag & Micke inte vill ha några julklappar. För jag kommer själv bara lägga pengar på julklappar till barnen <3 det är pga ekonomin. Har inte så mycket pengar :/ och sedan orkar jag inte ge mig ut och trängas bland allt folk och stress leta julklappar ^^ för då köper man bara något, och det känns som det inte finns någon större tanke bakom det hela. 

Jag vill ge Kevin & Isabella en underbar jul :) jag vill att dom ska se julen som något fint och mysigt! Dom kommer alltid att få julklappar utav mig. Oavsett om dom är små som stora. Hur dom väljer att göra när dom blir stora en dag, det återstå att se. Tänk att mina små gryn kommer bli vuxna en dag :/ tur det är långt kvar tills dess :D 

Av oss kommer Kevin iallafall få delar till sin tågbana, ev en bilmatta, något med Cars på (lampa, bestick el något annat) sedan blir det något klädesplagg! 

Isabella kommer få lite kläder hon också. Sen blir det lite leksaker som är anpassade efter hennes ålder. Sen något litet till :) men inte kommit vad än... 

Nä nu ska jag ta och äta lite frukost! Och sen blir det lite plock och fixa dagens middag... Ha en underbar dag!! 

Ovido - Quiz & Flashcards