mammatherese

Alla inlägg den 21 november 2013

Av Therese Lindström - 21 november 2013 21:13

Hittade en Cars film på Tradera härom dagen & idag skulle auktionen ta slut. Budet var uppe i 70kr! Jag lade ett bud på 71kr. Trodde aldrig jag skulle vinna den då det var ca 70pers som budade. Men jag hade turen vid min sida och vann. Gud så glad jag blev och kommer utan tvekan ha en ännu gladare son på julafton <3 :D

 

Beställde kläder från HM igår så båda barnen kommer få lite nya kläder i julklapp! Sen ska Kevin få något till. Sen är han klar. Sen är det bara Bellabus kvar.. 

Nej ska avrunda här och sova

Av Therese Lindström - 21 november 2013 18:33

Förut gick Kevin på dagis mellan 8.00-13.00, men för ett litet tag sen bytte vi till 8.30-13.30 Och det tyckte jag funkade bättre :) 

Idag vet jag inte vad som hände, måste ha varit lite snurrig. Gick hem ifrån 13.45 och när jag nästan var vid skolan då ringer A (dagis personalen) och undrar var jag var? och om det hade hänt något? Jag sa nej? jag är snart framme. Kollar klockan och den var 14.00 jag tänkte för mig själv vad konstigt att hon ringer? Jag är ju inte direkt sen. När jag kom till dagis sa A till mig att jag måste ringa om jag blir sen. Jag bad om ursäkt. Men funderade fortfarande varför hon sa sådär? Jag menar 5min sen brukar dom inte ringa mig för. Medan jag klädde på Kevin kom jag på att A kanske glömt att vi bytt dagis tiderna. Så jag sa till henne att kommer du inte ihåg att vi bytte tider. Då säger hon nej det har jag inte glömt. MEN du ska hämta honom 13.30, inte 14.00 DÅ slog det mig att det är ju 13.30 han ska hämtas. Då började jag skratta och sa nej men gud förlåt. Du har rätt. Jag vet inte vad som fått mig att tro att det var 14.00 jag hämtar honom ^^ hon sa att det inte gjorde någonting :) och att det är lätt hänt att man blir lite snurrig ;-) så nu förstår jag varför hon ringde :P 

Jag erkänner just nu har jag väldigt mycket i mitt huvud. Glömmer och gör halv tokiga saker. Det kommer säkert lugna sig efter jul. Just nu kretsar alla tankar kring julen.... Så SORRY om jag gör halvtokiga saker el säger något galet :p

Annars har dagen varit bra. Har varit till Ica och postat paket. Samt handlat lite =) sen har jag bakat bröd. Blev 3st limpor som blev jätte fina! Och i morgon fortsätter bakstöket i mitt älskade kök... Samt städa! får ju besök i morgon kväll av älskade syster som kommer hem och hälsar på från Österstund... 

Lördag drar vi in till Örebro och mathandlar. Och Kevin ska få vinterskor. Insett att Kevin är stort sätt den ända på dagis som inte äger några =/ =/ känns inte bra. Men personalen el Kevin har inte klagat än. Men med andra sidan har det inte varit så jätte kallt så länge heller ^^ =) 

Näää dags att avrunda. Strax lägga Kevin i sängen! <3 sen Rederiet en stund innan det är dags och se lyxfällan. 
Ha det bääääst

Ovido - Quiz & Flashcards