mammatherese

Alla inlägg den 17 november 2013

Av Therese Lindström - 17 november 2013 14:08

Kände i somras att jag hade lite ont i en tand, men som alla vet är det galet dyrt att gå till tandläkaren så valde jag att vänta med det, vilket jag naturligtvist inte skulle ha gjort. För nu sitter jag här med jordens värk. Så i morgon blir det och ringa tandläkaren direkt dom öppnar och hoppas på att få en tid såfort som möjligt! Ska prata med dom om att jag vill lägga upp en delbetalning. För jag har verkligen inte de pengarna :( 

Testade och ringde jouren i Örebro, tänkte om vi kunde ha åkt dit och fixat det. Men då säger hon att jag är välkommen hit, men då kostar det 550kr EXTRA (bara för det är helg) jag sa tack, men jag får stå ut då tills i morgon. Och hon förstod och sa kanske bättre och försöka vänta tills i morgon! Och att jag skulle ta tabletter, sova halvsittande och INTE ha kinden mot kudden när jag ska sova ikväll för då kan det göra ondare. 

Har läst lite på Internet om olika husmors tips för att ev linda smärtan lite. Men tycker ingenting har hjälp! Det ända som hjälper för stunden är och knapra tabletter. Men kan ju inte äta det hur mycket som helst heller :-/ 

Är kanske larvig men idag har tårarna runnit större delen av dagen. Det gör riktigt ont. Detta önskar jag INTE min värsta fiende ens. Hua... Ni som aldrig haft hål el varit med om detta, var glad för det :-) 

Nu ska jag försöka att fördriva dagen som är kvar på bästa sätt. Och sen i morgon ringa tandläkaren och hoppas det löser sig på bästa sätt. Går dom inte med på avbetalnings plan av någon anledning får jag leva med smärtan, som det verkar nu. För pengarna finns verkligen inte. Vet dock inte vad det kostar, men blir nog rätt dyrt. 

Nej ha en fortsatt trevlig dag. Det ska jag försöka ha... 

Ovido - Quiz & Flashcards