mammatherese

Alla inlägg den 18 november 2013

Av Therese Lindström - 18 november 2013 07:58

Tog voltaren och alvedon för tandvärken igår på eftermiddagen och har inte haft ont sen dess! Och tur är väl det. Ringde tandläkaren idag, tänkte att jag kanske kunde boka in en tid så kunde dom kika på tanden. För är det ett hål, el ett på väg kanske det är bättre och återgärda det. Men efter och pratat med dom inser att jag att jag inte har det pengarna. Tog upp det där med tandvårdsavtalet, som gör att man kan betala en viss summa per månad som jag har hört att folk fått gjort. MEN det är inte säker att jag kommer få det. Det beror helt och hållet på hur tänderna ser ut, enligt dom! Och en undersökning kostar 700kr. Det är väl inte dyrt om jag får avtalet. Men får jag inte det så har jag slängt pengarna i sjön. Och skulle dom anse att jag behöver tex laga hål i tänderna har jag inte råd iallafall att betala kostnaden. 

Vet inte vad det kostar att laga hål. Men det är inte billigt! Jag har "bara" 3000kr att leva på. Och det kommer man inte långt med om man ska betala tandläkare ^^

"välkommen till tandläkaren, hit är de som HAR pengar välkommen. Har du inte pengar får du göra en undersökning på 700kr. Du KAN med tur få tandvårdsavtal. Men får du INTE det då får du trolla fram pengar eller ha ont"

Underbart. NOT. Tandläkaren är fan ett stort jävla skämt.. 

Men som sagt jag får vara glad för att tanden inte värker. Får hoppas den håller sig i schackt. Nu frukost och sen klä barnen! <3 sen blir det en tur till Ica. En promenad skulle göra oss gott. 

Ha en bra dag! 

 


Ovido - Quiz & Flashcards