mammatherese

Alla inlägg den 4 maj 2013

Av Therese Lindström - 4 maj 2013 11:08

 

15dagar kvar till BF  nu är det inte länge kvar. Och det känns ganska skönt! :) Längtar jätte mycket tills vi får hålla vår bebis i famnen! Längtar att få se Kevins reaktion, oavsett om det är positivt eller negativ ^^ tror han kommer tycka det är konstigt till en början. Men sen kanske han blir och avguda sin lillasyster!? :) återstå att se. Hehe!

Lördag idag, idag ska vi grilla kött, baconinlindade champinjoner med ost. Och till det ska vi äta potatissallad. Kevin får lite pommes då han föredrar det bättre än potatissalladen! Sen efter maten ska vi bege oss till stan. Blev sugen på att hitta på något och kika runt lite på Mejk är aldrig fel ;)

Annars händer det inte så mycket idag. Blir nog ganska lugnt skulle jag kunna tro. Men det är inga fel det heller ^^

Förresten har ju skrivit om Kevin som krånglat på kvällarna och inte vill lägga sig fören 21.30-22.00 Igår ändrade vi lite på rutinerna. Så fast han lagt sig sent natten innan så fick han gå upp 7.45 (hade tänkt mig vid 7.00 egentligen, men försov mig) hehe. Och middagslur blev det inte på hela dagen, det var dock tänkt att han skulle ha sovit en stund. Men han var så pigg så jag hade inte hjärta att lägga honom! Vid 19.00 tvärslocknade han & sov till 05.50, då började han små prata i sin säng. Hjälp vad trött jag var då! Som tur vad så halvslumrade han och sov till 7.00 Tog upp honom då. Och nu sover han sin middagslur, ska sova till 12.15 för då har han sovit 1½ timme. Tänkte prova med det så får vi se hur det går att lägga han i kväll. Funkar inte det? då får han sova ännu mindre på dagen el inte alls..

Hur som helst i morse bjöd jag älsklingen på frukost, lite av en "lyxigare" variant :)

 

Och det var uppskattat :) tyckte också det var gott. Hehe!

Nej ska prata med Micke och sen fixa champinjonerna...

Ovido - Quiz & Flashcards