mammatherese

Alla inlägg den 15 maj 2013

Av Therese Lindström - 15 maj 2013 12:13

 

Galet trött, fortfarande. Skulle behöva ta en powernap men klockan är alldeles för mycket för det =/ måste strax fixa lite käk och se till att Kevin får mat i magen. Sen göra oss i ordning och dra till Bvc! Visst ska det bli kul och se hur lång och hur mycket han väger MEN tycker bara det är så otroligt dåligt att ge mig en tid dit idag. Jag är galet irriterande. Skulle kunna avbokat tiden men det är väl lika bra och få det gjort. Hade varit mer passande och tagit det sen när bebis kommit så vi kunde väga tösen i samma veva, men nä det gick ju inte... Mutter...

Nej bäst och sätta fart! :/

Av Therese Lindström - 15 maj 2013 08:23

Godmorgon bloggvärlden! Den här morgonen är nog den mest konstigaste morgonen jag varit med om (på länge) haha.
Vaknar vid 04.30 tror jag klockan var att det låter som jordbävning (?) Hehe. Nej bara Kevin som har ett udda sätt att försöka slå på sin sängmobil själv. Eftersom han inte lyckades fick jag gå in till honom & hjälpa till. Han lade sig och jag återvände till min säng. Hann precis att somna då börjar det låta som ny jordbävning. Går ner och hämtar välling! När den är urdrucken återvänder jag till sängen på nytt. Både jag & Kevin somnar om.

Vaknar till för och kolla vad klockan är. Något säger mig att den är mer än 05.40 då min väckarklocka ringer! Och den visar 07.00 Har alltså försovit mig. Kom sen på att jag ska ju ta ledig åt Kevin ;) hör att radion är på (kanske Micke haft bråttom i morse och glömt stänga av den) hm har inget minnet av att han kommit in & sagt hejdå heller. Aja ligger kvar i sängen och försöker vakna till. Hör helt plötsligt steg i trappan. Micke är alltså hemma! :O han går in på toa & gör sig i ordning. När han är klar kommer han in & pussar mig hejdå. Frågar om han försovit sig? (Han tittar på klockan) och får plötsligt bråttom. Jag ligger kvar som ett frågetecken. 3sekunder senare klär jag på mig för jag måste gå ner och ringa dagis! Medan jag klär på mig hör jag ytterdörren öppnas :o hm Micke måste ha glömt något. När jag kommer ner ser jag volvon på gården! Och garage porten öppen. Något stämmer inte? Jag går ut och checkar läget med Micke som säger att volvon är trasigNeeeeej inte nu såhär nära förlossningen tänker jag! Så han får krångla med och starta upp pontiacen... Tillslut kommer han i väg och jag går in! Chockad över denna tokiga morgon, men är ändå glad (solen skiner) det är bara NU dagen kan bli bättre =)

 

Idag ska vi till Bvc. Dags för kontroll och spruta. Vi skulle egentligen ha gjort detta för någon vecka sedan men mådde inte allt för bra och hade ont så jag avbokade tiden och hoppades att nya tiden skulle bli bättre. (Berättade att jag snart har BF) Jo TJENA att jag fick en "bra" tid, idag 4dagar före BF. Ont, magen är tung, trött och ofta irriterad. Ingen större lust att åka till bvc nu direkt. Och det kommer jag tala om också! Lite förståelse kan man väl ändå ha?! Att vara gravid är ingen sjukdom nej MEN mår man inte så bra så gör man inte och det ska accepteras tycker jag... Men men, bara åka i väg och få det gjort så slipper man det sen....

Nej nu ska jag fixa frukost.... Se på Tv och ta det lugnt en stund

Ovido - Quiz & Flashcards