mammatherese

Alla inlägg den 10 maj 2013

Av Therese Lindström - 10 maj 2013 19:22

     

Jag är världens lyckligaste mamma <3 är så stolt över dig! Det spelar ingen roll vad du än gör, så ska du veta att jag alltid kommer finnas vid din sida! Kommer skydda dig från allt ont, men samtidigt lära dig att stå på egna ben. I mina ögon är du perfekt & världens finaste pojke <3 tänk att jag fick chansen att bli din mamma, vilken lycka och vilken glädje... Älskar dig nu och föralltid Kevin! Pussar och kramar från din mamma.

Av Therese Lindström - 10 maj 2013 12:06

Äntligen är det ensiffrigt, 9dagar kvar till BF. Några tror att hon kommer komma under helgen. Antingen imorgon eller på söndag! :) jag själv kan inte alls gissa, för inget datum känns mer rätt än det andra. Men har iallafall sagt att jag tror jag kommer få bli i gångsatt. Så med andra ord att jag kommer gå över tiden! Jag hoppas att det inte är så. Jag skulle ju självklart föredra att det sätter igång av sig själv och gärna snart.

Igår var jag sjukt sugen på glass, som jag skrev om igår. Och jag fick min vilja igenom ;) nej men frågade älsklingen om han inte skulle hälsa på Ted? Och jo det tyckte han lät som en bra idé. Vad bra sa jag, för jag vill köpa glass! Sagt och gjort vi packade in oss i bilen och åkte ner till Storå. Umgicks lite med Ted & Vicky en stund. Sen kom även Niina och barnen. Snackade lite goja med dom och sen åkte vi till Tempo och jag handlade massor med glass,

 

Mjukglass förpackningen är en nyhet som har kommit, finns på vissa mataffärer och kostar ca 28kr. Man ska hälla i glass smeten i en bunke och vispa den fluffig i 2min. Sen ställa in den i frysen i 3½timme. Efter det ska man ta ut den och vispa igen. Sen ska det vara färdigt att äta =) finns i 3 smaker (Vanilj, choklad och jordgubbe) tog vanilj och jordgubbe! Ska smaka på det idag och hoppas det smakar gott...

Blev sugen på glass idag :) medan jag gör i ordning glassen så lånar Kevin strössel burken så länge. För han älskar alla burkar i olika slag. Och helt plötsligt när han står och ruskar (låter härligt) så flyger locket upp och det hamnar massor med strössel på golvet och Kevin står och tittar med stora ögon som pingisbollar och säger oho... Var bara att ta en paus från glassfixande och hämta dammsugaren. Visserligen skulle jag dammsuga idag men kanske inte just då ;) fick min glass tillslut,

  

Och det var jätte gott! Dock saknas maränger :/ ska nog fixa en sådan här god efterrätt till älsklingen ikväll :)
Så snäll som jag är :)

Innan jag avslutar, lär fixa lite mat så tänkte jag bjuda på två fina bilder på pojken i mitt liv <3 han som får

mig att skina som en sol. Han som får mig att må bra och det är min lilla Kevin det :) mamma älskar dig!

     

Mammas busunge! <3

Ovido - Quiz & Flashcards