mammatherese

Alla inlägg den 16 maj 2013

Av Therese Lindström - 16 maj 2013 10:26

Det var inte riktigt min dag igår, det kändes som allt gick i mot mig. Längtade galet mycket tills det skulle bli kväll och man skulle få krypa ner i sängen & sova!

Hur som helst efter många om och men, och en gnutta irritation så kom vi i väg till Bvc. Dock fick vi inte komma in fören 15min senare =/ så lagom glad Therese klev in på rummet hos bvc sköterskan. Vi små pratade, vägde och mätte Kevin & sedan togs en vaccinspruta. Och en läkare undersökte Kevin också. Och allt gick bra! =) Han blev godkänd denna gång också. Nice! Dock fälldes några tårar när sprutan togs i låret men gick fort över.

Kevin vägdes sist 28/2 och då vägde han 12.130g och 88cm lång. Och igår vägde han 12.510g och var 89cm lång.

Så med andra ord har han inte ökat nästan någonting på varken vikten eller längden. Men dom "stannar" ju lite för och sen fortsätta växa. Så med andra ord kommer nog Kevin dra strl 92 ett tag i kläder. Vilket är i och för sig ganska bra för då behöver man inte springa och köpa nytt hela tiden...

Nog om det. Efter en jobbig dag så kröp jag ner i sängen och precis efter att jag lagt mig till rätta vaknar Kevin! Hämtar en flaska välling, när den är urdrucken så säger jag godnatt. Återvänder till sängen & somnar! Men blir väckt 1-2 timmar senare av en ledsen Kevin! :´/

Smörjer in tandköttet med flytande Alvedon (då han har tänder på G) kollar tempen för säkerhetsskull och absolut ingen feber, ger honom en Alvedon supp, byter blöja och tar sen på honom en svalare pyjamas (verkade lite varm) och sen lägger jag honom på nytt och ger honom en flaska välling. Säger godnatt igen för 3e gången. Och återvänder till sängen och hoppas på att få sova tills morgonen. Och det får jag :) så mitt pysslande med min lilla prins hjälpte! Kanske hade han ont efter sprutan? Dock skulle febern inte komma fören 1vecka senare OM den kommer. Men kanske sved? värkte? jag vet inte, eller om det var tänderna som bråkade? Eller bara allmänt orolig över något. Men huvudsaken Kevin fick somna om sen och sova lugnt tills det blev morgon..

Kevin väckte mig 7.30, helt OK tid. Låg kvar i sängen & myste en stund. Sen gick vi upp & gjorde morgon! Har lagt Kevin för att sova sin fm lur. Och här sitter jag och slappar en stund. Men ska strax hämta posten och kolla ut vad vi ska äta för mat.. Efter maten blir det nog lite lek utomhus! =) så Kevin får springa av sig...

Nej nu ska jag kika vidare på nätet och sen sätta fart och fixa lite. Kram från mig

Ovido - Quiz & Flashcards