mammatherese

Alla inlägg den 9 juli 2013

Av Therese Lindström - 9 juli 2013 08:45

Godmorgon! Vaknade vid 7.30 av att Isabella var hungrig och strax efter vaknade Kevin & tjoade inne i sitt rum. Så det var bara att börja morgonen. Men det gjorde inte så mycket för jag hade galet ont i ryggen. Vet inte varför :/

Bra frukost, långpromenad, mindre mat och mycket sallad, drack dåligt med vatten. Norpade två små kex till kaffet. Och åt kvällsmaten lite senare än tänkt. Annars gick det super bra igår :) 

Idag har jag ätit (enligt mig) en bra frukost som bestod av fiber - havregrynsgröt med tinade hallon & mjölk. En knäckemacka med skinka & två kokta ägg! Det var gott & jag känner mig sådär mätt och glad ~ till middag blir det grillat. Så kött, sallad och något till. Vet inte riktigt vad :)

Min önskan är att gå ner i vikt & mitt första mål är att gå ner 6kg. När jag fixat det önskar jag att gå ner ytterligare lite till. Vilken siffra jag kommer stanna vid vet jag inte. Men de 6kg ska bort hur som helst :)

Jag går inte efter någon diet och kommer inte banna mig själv om jag dricker ett glas cola, äter ett kex el hoppar över salladen till maten. För mig handlar det om att äta MER grönsaker och frukt, gå promenader, dricka vatten & njuta av livet :) har inte tid el lust att laga någon special kost till mig. Tillbringar ändå lite tid vid spisen och det räcker :)

Jag är taggad att minska lite i vikt och jag hoppas det går vägen! <3

Nu ska jag svira om, gå ut och njuta av strålande fint väder :)

Ovido - Quiz & Flashcards