mammatherese

Direktlänk till inlägg 9 maj 2013

Glass!

Av Therese Lindström - 9 maj 2013 11:07

Är galet sugen på glass :) inte sådan där glass man hiver upp på tallrik och äter med sked :p är mer sugen på typ sandwish, dajm, tiptop eller mjukglass. Jag är så otroligt sugen på det så jag skulle kunna börja böla. Haha! Men det känns lite onödigt och åka till Ica för att köpa bara glass. För något annat ärende neråt har vi inte vad jag vet. Men ska prata med älsklingen sen... Kanske går att ordna ändå ;) annars får jag offra min onda kroppa och gå ner i morgon. För jag "måste" seriöst äta glass .. Haha! Vilka problem man har ibland...

Hur coolt skulle det inte vara att äga en mjukglassmaskin? :) Jag kollade upp prisrna, men får nog hoppa över det om jag inte skulle vinna en himla massa pengar. Maskinerna kostar mellan 23000-75000kr :o lite väl dyrt kanske. Men funderar ev på att köpa en "vanlig" glassmaskin. Det funkar ju det med. Eller så får jag köpa på mig glass och fylla frysen med...

Nej orkar inte sitta här mer nu och jag kommer dessutom inte på något annat att skriva så jag avrundar här :p

 
 
Sofia

Sofia

9 maj 2013 14:59

Borde det inte finnas mindre och billigare, det låter dyrt :( Om inte så är det bara att göra en glassmet och hälla i gelantinblad, hälla det i en förpackning (kanske gammal glassbunke) och slänga in i frysen, dan efter är det glass, ungefär som i glassmaskinen :-)

http://www.nattstad.se/sofiasenkelhet

Therese Lindström

9 maj 2013 19:18

Sambon hittade någon billigare på blocket :P men såg idag på affären en nyhet (tetra mjukglass) som man vispar ihop och ställer in i frysen 3½timme. Vispar sedan lite till och sen har man tydligen mjukglass. Så jag har testat det. Annars får jag prova ditt tips! =) Tack.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards