mammatherese

Direktlänk till inlägg 22 juli 2013

Tidig morgon & ett mål

Av Therese Lindström - 22 juli 2013 16:22

Är jätte nöjd med den nya datorn som jag köpte i förrgår :) fick köpa den till ett sådant bra pris! Så det kunde man ju inte tacka nej till ;) bra med annonser ibland. Och en kompis (F) hjälpte mig igår och fixade en sak på den så nu är den precis som jag vill ha den. Tack för hjälpen F. Bra att ha en kompis som är "proffs" på datorer ibland... 

Idag har vi varit i Örebro. Hann med en hel del. Först var vi in på Biltema. Köpte bland annat en digitalvåg så nu j*vlar ska jag ha koll på vikten. Och sedan köpte vi en dockvagn, en rosa sulky till Kevin. Ja en rosa :p vem säger att inte en kille kan ha något rosa? Han älskar sin vagn och kör runt med den överallt. När Isa sen blivit större får hon överta den. Efter Biltema åkte vi till city gross och handlade blöjor och lite annat. 

Sen drog vi till skopunkten där jag köpte två st sommarskor till mig själv faktiskt. Sen hoppade vi in på Ikea där vi köpte en madrass till Kevins säng och nya kuddar till mig. Sen lite nya dricksglas och ljus inför hösten/vintern. Där efter blev det Willys och där mathandlade vi. Kundvagnen var proppfull :p 

När vi kom hem grillade vi :) var riktigt gott. Tog en kall 2,5% till maten som satt fint när det är varmt och gött ute. 

Kevin och Micke är hos grannen. Isabella sover och jag sitter här en sväng. Men ska strax gå ut och lägga mig i hängmattan som vi satte upp igår! 

Förresten har bestämt att vi kommer kalla Isabella för Isa istället för Bella så ni vet det ;p dels är det för att Niinas hund heter Bella och det känns inte riktigt rätt att kalla Isabella för Bella då. Sen när hon blir äldre får hon givetvis bestämma själv om det ska bli Isa, Bella el så. 

Uch är riktigt trött idag. Kevin tyckte det var dags att börja morgonen vid 06.00 idag. Undrar vad det är som gör att han har börjat vakna så tidigt? Förut kunde han sova till mellan 7.00-8.30 För det är inte jätte ljust på hans rum heller. Kanske känner han sig utvilad helt plötsligt så tidigt på morgonen bara :p vette tusan. 

Ställde mig på vågen idag tidigare och jag väger nu 82.6kg Snart har jag nått mitt första mål som är 70kg. Mitt andra mål är att gå ner till 65kg sen är jag nöjd =) får väl se om jag lyckas ta mig dit bara :p 

Nu under sommaren är det svårt och vara hård och låta bli godsaker. Blir gärna någon öl och en och annan glass. Kommer vara hårdare till hösten sen :P 

Nej nu ska jag knalla ut en sväng! :D 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Therese Lindström - 2 april 2014 11:11

Hellu... Strålande solsken ute & det är 11,4 grader :) lite skillnad från i morse när det var - 4. Så barnen fick ta på sig sina overaller när vi skulle gå till dagis. Tänkte plocka bort vinterkläderna härom dagen, men dom får vara kvar lite till. So...

Av Therese Lindström - 1 april 2014 11:47


  När jag träffade dig första gången november 2010, då tänkte jag den här killen ska bli min. Hade turen vid min sida & behövde inte kämpa för att vinna ditt hjärta. För vi båda föll pladask. Vi har varit tillsammans 3år & 5månader. Och det har vari...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 19:28

Tittar på Rederiet i brist på annat :) älsklingen är ute & donar. Och barnen sover! Isabella somnade vid 18.30 och Kevin runt 19.00! egentligen skulle klockan ha varit 17.30 och 18.00. Men vi ändrade ju till sommartid inatt :) får se om barnen vaknar...

Av Therese Lindström - 30 mars 2014 11:35


  Idag blir det smörgåstårta till lunch <3 ska bli riktigt gott :) då jag är GRYM på att göra smörgåstårtor. skrytinläggBarnen får klyftpotatis och chickenbits. Dom har gjort om Facebook utseende igen, undrar vad det var för fel på den som var in...

Av Therese Lindström - 26 mars 2014 20:36


Det blev en sen kvällsmat idag! Men det var det värt :) för riktigt gott blev det. Dock gillade vi inte rödlöken till :/ det blev ett minus där. Annars var det riktigt gott :) så detta kommer vi absolut äta igen.    Barnen sover, magarna är mätta och...

Ovido - Quiz & Flashcards