mammatherese

Alla inlägg under november 2013

Av Therese Lindström - 4 november 2013 06:29

Godmorgon! Medan många ligger och sover gott i sina sängar, så har jag klivit på mitt jobb. Mitt jobb som mamma! Sitter uppe med en liten tjej som inte ville sova, utan höll låda inne i sovrummet. Och eftersom Kevin blivit lite små skruttig, så behöver han all sömn han kan få. Så vi gick ner istället :) 

Isabella ligger på ett täcket på golvet & busar. Samt smakar lite på leksakerna och jag sitter här och kikar runt på nätet, vilket inte var planerat. Hade gärna sovit en timme till, så till 7.00! 

En sak är säker, jag kommer inte skaffa fler barn iallafall. För jag pallar inte :-/ även om det är grymt underbart med barn. Kommer säkert ändra mig i framtiden. Men inte som det känns just nu.... 

Drömde förresten inatt att jag kände mig gravid, då det kändes som en bebis sparkade i magen. Tog ett graviditetstest som visade att jag var påbörjade gravid. (Konstiga test) ville göra ett nytt test för att vara 100% att jag var gravid. Bad Micke som skulle till affären köpa med ett test. Men han ville inte det. Så jag blev arg och irriterad. För han skulle ju ändå ner till affären. Och jag ville verkligen se så det stämde! ^^ sen vaknade jag! 

Nej ska ägna lite tid åt sur-Fia som är trött. Men så går det när man inte sover ;-) 
sen blir det och fixa lite här hemma. För senare idag kommer Helena, syster och ska sova här. Och Ev Mia. Men hon åker hem sen igen 



Av Therese Lindström - 2 november 2013 17:52

2 November - 1987 föddes en flicka (jag) klockan 19.20 3430g och 52cm lång. Grattis till mig själv! :)

 
Lite suddigt, men här är en bild på mig som liten! <3 

Morgonen började lite tokigt, men annars har dagen varit bra! Vi käkade mat på stan idag & det var riktigt gott. 
 
Som sagt vad, inga fel. Hur gott som helst! Citronskivorna gjorde sig fint på tallriken. Men tyckte inte det passade in riktigt med kött och klyftpotatis :p 

   
Mina små trollungar, vad jag älskar er <3

Har fått en massa gratulationer på fejan. Var faktiskt några som skrev, som jag inte hade räknat med. Blev väldigt glad :) men något som var tråkigt var att en person som jag verkligen trodde skulle skriva har inte skrivit grattis varken på fejan el sms. Hm?! 

Nej nu ska jag krypa ner i soffan & bara slappa! Godkväll....     

Ovido - Quiz & Flashcards