mammatherese

Alla inlägg den 16 augusti 2013

Av Therese Lindström - 16 augusti 2013 11:03

 
Köttgrytan står och puttrar på spisen! :) är lite nervös för hur resultatet blir då det är första gången jag ska tillaga en köttgrya. Men någon gång måste ju bli den första. Såg att Lidl hade billiga grytbitar så vi köpte en förpackning! 

Förut var jag totalt kass på att göra mat. Det "ända" jag kunde göra var koka pasta, steka köttbullar/fisk. Korvstroganoff och sen göra köttfärssås. Resten av maträtterna jag försökte mig på smakade apa ;) men har under 2års tid utvecklas massor. Nu är jag inte lika feg att prova på nya rätter. Och resultatet blir bättre och bättre. Skam den som ger sig el vad det nu heter ;)

Medans köttet puttrar på spisen ska jag ta och glo lite på rederiet i min "ensamhet". Det vill säga älsklingen och Kevin har åkt till Ramsberg till John och hälsar på en sväng. Kevins stora idol. Det är verkligen kul och se hur glad han blir när han träffar John :) och Isabella sover....

Nej bäst och avsluta här...
 

Av Therese Lindström - 16 augusti 2013 07:52

Godmorgon! Idag väckte Kevin mig vid 7.00, men det gjorde mig ingenting. För jag hade ändå så ont i ryggen och det ända som hjälper är att gå upp. Älsklingen & Isabella sover fortfarande då dom tyckte det var liite för tidigt att gå upp då.

Sitter här och kollar runt lite på nätet och Kevin sitter och leker med sina leksaker :) 

Idag funderar jag på att gå igenom mina kläder och rensa ur lite. Har på tok för mycket kläder som jag inte använder. För det har blivit försmå :( har ju fött två underbara barn men aldrig gått ner i vikt i mellan graviditeterna så jag har några kg att jobba på. 

Såhär ser jag ut (inte världens bästa bild) Ska försöka gå ner 10-15kg. Har tyvärr ingen möjlighet att träna på gym, vilket jag önskar. Så det ända jag kan göra är att gå promenader. Funderar på att köpa lite hanltar, hopprep och sen tänkte jag göra plankan och sittups ;) 

 
Undvika att äta godis, fikabröd och dricka läsk. Och äta mer grönsaker, dricka vatten och äta frukt :)

Tänkte ta tag i vikten snart. För Kevin börjar på dagis den 26e och då blir det promenad på ca 2km 3ggr/veckan. Kanske skulle gå en omväg hem så får man gå lite extra... 

Nej nu vaknade älsklingen så nu blir det käka frulle.

Ha en underbar dag! 

Ovido - Quiz & Flashcards