mammatherese

Alla inlägg den 19 augusti 2013

Av Therese Lindström - 19 augusti 2013 10:42

 
En sådan här one piece fick Kevin när han var ungefär i samma ålder som Isabella är i nu. Och den har jag självklart sparat så Isabella ska få ha den! :) Blev så himla glad för att jag hittade en sådan här på tradera fast i storlek 98/104 och den vann jag åt Kevin. Så nu kommer syskonen Larsson kunna syskonmatcha :D 


Av Therese Lindström - 19 augusti 2013 10:30

 
En trött & hungrig dotter efter ett bad. Har lagt henne i sängen och gett henne mat :) det är tyst så jag tror hon somnade med lite tur. Så får vi förhoppningsvis en gladare tjej sen <3 

Det är exakt 1vecka kvar sen börjar älsklingen jobba igen. Och Kevin ska tillbaka till dagis :) det kommer bli skönt och komma in i rutinera igen. Men kommer också kännas konstigt. Man har ju blivit bortskämd och fått massor med hjälp med barnen och nu ska man plöstligt ta hand om busungarna ensam mesta dels. Men fixade jag det förut, så fixar jag det nu också! <3 det känns verkligen att det börjar dra ihop sig och att sommaren börjar lida sakta mot sitt slut. Men än ska jag inte deppa ihop. Vi har ju som sagt vad en vecka att fortsätta mysa på. 

Jaha undra vad man ska göra nu? Pojkarna fixar gräsklippningen. Och dotra verkar sova sött <3 kanske skulle hämta upp den torra tvätten så jag kan vika den och lägga det där det hör hemma!

Som jag skrev i föregående inlägg så kommer jag ha mindre pengar att röra mig med :/ och det kommer kännas konstigt. För jag är van att ha haft lite mer och röra mig med under några månader. Men det är bara och gilla läget. Har så jag klarar mig iallafall och det är huvudsaken..

Måste sätta mig ner en dag här och kolla över barnens kläder vad dom har och ej. Sen lär det som saknas inhandlas. Har inhandlat lite smått via sälj grupper på Fb som jag vet saknas. Bättrre och ta lite pö om pö så blir det inte så dyrt. Vill ju inte att plånboken ska eka tomt på en gång ;) 

Nej kanske skulle göra något vettigt medan jag har tid för det. Vet ju inte hur länge Isabella kommer sova.

Ha det bäst allesammans <3 


Av Therese Lindström - 19 augusti 2013 07:45

   

Igår var Isabella super trött och hon försökte att sova. Men vaknade hela tiden såfort Kevin blev högljudd och det är inte så lätt att säga till Kevin att han måste vara tystare. Så tillslut blev Isabella ledsen och gnuggade sig i ögonen gång på gång.Så jag gick upp med henne och lade henne i spjälsängen! Gav henne lite käk och 1min senare sov hon. 


Tror Isabella sov ca 3timmar. Vaknade och fick käk. Sen hade vi en super glad och nöjd tjej resten av dagen :) Vid 6.45 nattade jag Kevin & när jag visste att han hade somnat så gick jag upp med Isabella och lade henne i spjälsängen. Gav henne mat och sen gick jag ner. Gick upp efter en stund och tittade till henne och hon sov super gott <3 hon vaknade inte något mer. Så jag och älsklingen hade egen tid från 19.00-23.00 Det var underbart. Så vi tittade på film med tända ljus och käkade chips och jordnötsringar, mums. 

Jag älskar att vara med mina barn <3 det är verkligen underbara stunder. Men som föräldrar behöver man ha egentid ibland också :) egentiden vi har är när barnen sover på kvällen. Annars har vi aldrig egentid. För vi lämnar aldrig bort barnen. Visserligen är Isabella inte så gammal men ändå. 


Pengarna har kommit in på kontot :) får ju pengar från f-kassan. Kollade igenom ekonomin & ser att den kommer vara ganska tajt denna månad :( och kommer heller inte få någon mer föräldrarpenning som jag hade förut. MEN det går ändå. Kommer dock få tänka mig för innan jag handlar. Och kommer få snåla ner lite på saker! Men det löser sig...

Nej nu frukost och kaffe så man piggnar till....

Ha en underbar dag! 
  

Ovido - Quiz & Flashcards